Går du på föräldramöte på förskolan?
Igår var vi på föräldramöte på sonens förskola, var vårat första och vi frågade direkt när personalen berättade om mötet ifall det var anmälning eller inte och när anmälan kom upp så fyllde vi i. Jag har kollat på lappen och i fredags när vi gick hem hade 3 av 17 fyllt i.
Igår när vi kom var det många föräldrar i samlingsrummet, hela förskolan hade gemensam info först, men jag såg ingen förälder jag kände igen från sonens avdelning. Var ca 50-60 personer, när vi gick in till våra respektive avdelningar så kom det en mamma till. Vi var jag, min sambo och en mamma och 4 personal.
Det syntes på personalen att de funderade på vad som hänt, de hade fixat fika och berättade om vad de gör på avdelningen osv. Det var mycket informativt även om jag visste det mesta innan, jag har inte bråttom när jag hämtar så personalen berättar ofta vad de gjort om inte de andra barnen berättar. Sonen är bara 1år så han kan ju inte säga vad de gjort.
Nog för att man kan ha svårt att ordna barnvakt, kanske jobbar sent etc. men att 15st av 17 inte kan komma, när det var många fler från de andra avdelningarna. Hur ser det ut hos er, går ni alltid eller bara ifall det inte krävs att man måste ordna barnvakt eller är föräldramöte sånt som inte spelar någon roll?