• Anonym (Brustet hjärta)

Kommer man någonsin älska någon på samma sätt igen?

Det har gått 12 år sen jag förlorade min dåvarande pojkvän, mitt livs kärlek.
    Har sambo och barn men det känns som mitt hjärta aldrig kommer läka och att jag aldrig kommer älska min sambo på samma sätt som jag älskade den killen.
    Vet inte vad jag vill med inlägget men det känns som jag aldrig kommer komma över den kärleken eller kunna älska någon på samma sätt igen.

• Svar på tråden Kommer man någonsin älska någon på samma sätt igen?
  • Anonym

nej det stämmer
    det blir aldrig samma igen
    finns bara en stor kärlek

tog mig flera år att komma underfund med det
    tack och lov hade jag en uppmärksam väninna

• Krila

Ja det går det. för 2,5 år sedan lämnade min dotters pappa mig. Va helt förstörd. Träffade en ny lite mer än ett halvår efter men det var aldrig i närheten av vad jag ville ha.
    Sen träffade jag min nuvarande sambo. Och jag kan helt ärligt säga att jag älskar honom så mycket mer än vad jag älskade dotterns pappa.
    Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon "bättre", men det gick, och för mig gick det fort=)

Anonym skrev 2011-11-22 22:11:43 följande:
    nej det stämmer
    det blir aldrig samma igen
    finns bara en stor kärlek

tog mig flera år att komma underfund med det
    tack och lov hade jag en uppmärksam väninna
    Fast vad ska man göra, leva ensam eller acceptera att det är olika sorters kärlek? Eller gå vidare för att se om det finns ytterligare en som kan ta en med storm?
    Krila skrev 2011-11-23 09:08:51 följande:
    Ja det går det. för 2,5 år sedan lämnade min dotters pappa mig. Va helt förstörd. Träffade en ny lite mer än ett halvår efter men det var aldrig i närheten av vad jag ville ha.
    Sen träffade jag min nuvarande sambo. Och jag kan helt ärligt säga att jag älskar honom så mycket mer än vad jag älskade dotterns pappa.
    Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon "bättre", men det gick, och för mig gick det fort=)
    Problemet för mig är att han tog livet av sig. Ärligt så kändes han verkligen som min själsfrände och är säker på att han kände lika för mig. När jag såg han för första gången så tappade jag bokstavligen andan.
    Vi hann bara vara ihop i mindre än ett år men kändes som vi hade känt varandra mycket längre än så.
    Kan nästan inte se kärleksfilmer utan att fortfarande känna sån sorg över vad vi hade.
    Så svårt att förklara..

• Anonym (trasig)

Jag har också mist min själsfrände och livskärlek... Hade gjort allt för honom och han för mig, kan inte med ord beskriva vad han betydde för mig. Jag trodde att det skulle vara vi förevigt, men livet är grymt.

Han har också gått bort...

Kommer aldrig finna någon som honom.. Livet kommer bli tomt.

Anonym (trasig) skrev 2011-11-24 20:22:28 följande:
    Jag har också mist min själsfrände och livskärlek... Hade gjort allt för honom och han för mig, kan inte med ord beskriva vad han betydde för mig. Jag trodde att det skulle vara vi förevigt, men livet är grymt.

Han har också gått bort...

Kommer aldrig finna någon som honom.. Livet kommer bli tomt.
    Hjärta
  • Anonym
    Anonym (Brustet hjärta) skrev 2011-11-23 09:51:30 följande:
    Fast vad ska man göra, leva ensam eller acceptera att det är olika sorters kärlek? Eller gå vidare för att se om det finns ytterligare en som kan ta en med storm?
    Krila skrev 2011-11-23 09:08:51 följande:
    Problemet för mig är att han tog livet av sig. Ärligt så kändes han verkligen som min själsfrände och är säker på att han kände lika för mig. När jag såg han för första gången så tappade jag bokstavligen andan.
    Vi hann bara vara ihop i mindre än ett år men kändes som vi hade känt varandra mycket längre än så.
    Kan nästan inte se kärleksfilmer utan att fortfarande känna sån sorg över vad vi hade.
    Så svårt att förklara..

jag och många med mig har fått lära oss att leva med det
    det blir aldrig så igen
    det är en helt annans sorts kärlek nästföljande gånger

om det dessutom är någon som dog blir det ännu mer annorlunda
Svar på tråden Kommer man någonsin älska någon på samma sätt igen?