• mion

Kola i micron

Vill göra enkel kola i micron,har för mig att det var 1dl av det mesta så som socker kakao  1dl sirap... men kommer inte ihåg allt,dock bara att man "kokar" den i micron...  Nån som vet???  Sen ska den stela på en plåt o in i frysen o skäras i bitar....

• Svar på tråden Kola i micron
  • roffe

Microkola

Ingredienser

50 g margarin
    3/4 dl vetemjöl
    3/4 dl sirap
    1 1/4 dl strösocker
    1 msk kakao

Utförande
    Blanda alla ingredienser i en skål. Ställ in i mikron utan att röra om. Värm i en minut på full effekt. Ta ut skålen och rör om. Sätt in skålen igen och värm i 2-3 minuter på full effekt. Häll smeten på ett bakplåtspapper eller i en långpanna och låt stelna svalt. Lycka till!

Första träffen när jag googlade "microkola" och det finns typ hundra recept till....
  • roffe

Microkola

grodan bf 29/6 50 g margarin el smör
    3/4 dl vetemjöl
    1 msk kakao
    1 1/4 dl socker
    3/4 dl sirap

Blanda ingredienserna i en hög form. Tillaga utan lock på full effekt 1 min. Rör om så att alla ingredienserna blandas väl. Fortsätt tillagningen utan lock i full effekt i 4 min. Häll smeten på ett bakplåtspapper och bre ut till en tunn fyrkantig kaka. Skär kakan i bitar när den svalnat något. Låt bitarna stelna.

Lycka till! där fanns ett till....
  • Hermioney
    roffe skrev 2011-11-22 21:51:21 följande:
    Första träffen när jag googlade "microkola" och det finns typ hundra recept till....
    ja visst är det tröttsamt med alla dessa trådar där folk inte orkar leta efter något...
  • mion
    Hermioney skrev 2011-11-22 22:17:03 följande:
    ja visst är det tröttsamt med alla dessa trådar där folk inte orkar leta efter något...

Nu är det så att jag har LETAT efter just det receptet jag frågar efter men INTE hittat det!  Ingen tvingar er att svara i en tråd ni finner sååååå tröttsam eller hur!   =/
  • Hermioney
    roffe skrev 2011-11-22 21:51:21 följande:

Microkola

• mion

Fortfarande så menar jag ett speciellt recept, 1dl av det mesta TROR jag men minns inte riktigt o ja jag har letat är fan inte dum i huvudet heller,men hittar fortfarande inte just DET receptet så därför frågar jag här....  Tänk va folk ska störa sig på ta mig tusan precis allting =/  Skit i svara då om det är så störande.....

• mion

Har letat ännu en gång men hittar fortfarande inte  DET receptet....   =/

• mion
    Kommandomamman skrev 2011-11-23 23:57:47 följande:
    lojdstrom.se/kalender/kolaimikro.htm

tack du... jag får nog prova mig fram tror jag då jag inte kommer ihåg,vi gjorde den jämt när man var mindre o det var så lätt recept men minnet är inget bra  -s-
Svar på tråden Kola i micron