Babytecken - utbyta erfarenheter?
Letar andra hörande föräldrar med hörande bebisar som använder tecken för att kommunicera!
Vore jätteroligt att höra hur det går för er, vilka tecken ert barn gillar, kanske komma med tips till varandra?
Letar andra hörande föräldrar med hörande bebisar som använder tecken för att kommunicera!
Vore jätteroligt att höra hur det går för er, vilka tecken ert barn gillar, kanske komma med tips till varandra?
Vår dotter är 10 månader, vi gick en babyteckenkurs för ett par månader sedan. Hon har än så länge bara använt tre tecken konsekvent (lampa, hund, katt) men verkar nu vara intresserad av att lära sig fler - hon försöker då och då med apa, groda och dricka
Vi gick babyteckenkurs när hon var typ sex månader, och tecknade en del då, men pratet lossnade innan tecknen gjorde det. Hon tecknade framför allt "dricka", "lampa", "dusch", "hund", "katt" och "ko". Nu är hon två år, och använder nästan bara "hund". Däremot tecknar vi fortfarande mycket när vi sjunger, och det är jättepopulärt.
Varför inte börja med tecken som "mat", "hungrig" och "trött"? Inte lättare att hon lär sig uttrycka sina känslor och bli förstådd innan hon lär sig teckna "hund"? :)
Jag har inget barn än, det ligger i magen och växer till sig :) men jobbar på en skola där eleverna och personalen är döva eller har en hörselskada :) så för mig är det en självklarhet att mitt barn ska lära sig tecken med! :)
Intressant att höra vad era barn vill lära sig för tecken först! Ska bli en spännande resa för mig och min sambo och se vilket vårat barns första tecken blir med :)