Han är min son skrev 2011-11-24 09:23:57 följande:
Den här tråden handlar inte om AW metoden utan om hur man beter sig här på Familjeliv.. Finns många fler trådar jag sett där andra mammor varit hemska, Fördömande och besserwisser. Riktig mobbning. kallar folk både det ena och andra säger de förstör sina barn för livet och att de är värdelösa föräldrar och varför jo man lämnar sitt barn hos barnvakt några timmar när barnet är halvåret, barnet får gråta i sin säng någon några minuter, man är homosexuell med barn, osv osv
Nej, mobbning och andra otrevligheter är aldrig OK, men AW tar jag inte ens i med tång. Att människor är upprörda och mycket kritiska till hennes metoder och hemsnickrade teorier är inte märkligt. Och ja, jag tycker utan tvekan att hennes råd har lett till att små barn farit illa - vilket även professionen tycker därav diverse anmälningar till BO bland annat - och det är inte OK och bör tas upp och diskuteras eftersom hon trots allt är en rätt stor auktoritet. Det innebär självklart inte att varje barn per automatik far illa när en förälder använder SHN (självklart inte), och rättfärdigar inte att man inte kan föra ett resonemang på ett civiliserat plan, men det metoden bygger på och vad den faktiskt kan leda (och har lett till) bör alla ta avstånd ifrån.....vilken man faktiskt märkligt nog inte gör. DET gör mig häpen och rätt uppgiven om jag ska vara riktigt ärlig.
Jag kan förstå din reaktion på människors dåliga uppförande på nätbaserade diskussionsforum, men barn har utan tvekan farit illa pga råd som getts av AW och hennes kurare på hennes forum. Det får många att gå i taket.