• Star11

Vi ska på semester i två månader

och skulle gärna vilja ha lte resetips på saker som är bra att ta med till våran dotter Skrattande

Vi ska åka till Indonesien (Bali och Lombok) och hälsa på min mans familj.
    Vi åker i februari och då är vår dotter ca 10 månader och vi ska som sagt vara borta i
    två månader.
    Vi har köpt en vagn så det är i alla fall klart men önskar få lite tips om andra praktiska saker man
    borde ta med.

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Vi ska på semester i två månader
  • Vit Lilja

Jag har aldrig varit borta så länge men jag har rest med barn och mitt bästa tips är att KÖPA SELE, alternativt om du är duktig på att knyta sjalar. Det är inte alls säkert att landet eller stället dit du kommer är lika "barnvagnsvänliga" som sverige, dessutom är det skönt att inte behöva ha vagnen med sig hela tiden.

Ta med någonting hemifrån som används under hela resan (snutte, nalle, kudde el liknande)

Äter din dotter välling så ta med ett extra paket välling. Om hon skulle bli magsjuk, matvägra eller liknande är det bra att ha "svensk" välling i bakfickan så hon iaf får i sig vätska i någon dag innan ni får tag på ett apotek eller liknande. Använd inte paketet "i onödan" om man nu kan säga så.

hmm... återkommer om jag kommer på nåt mer

• Greger b

Och, mycket viktigt! Ni måste skaffa er en tilläggsförsäkring för ert reseskydd. Det som omfattas av den ordinarie hemförsäkringen gäller bara för 45 dagars bortavaro utomlands.

• Dixie

en sack n´ seat kan också vara bra att ha med!

en resesäng kanske behövs - eller det finns på plats? 

• Cecci78

bilstol om ni ska åka bil?

vätskeersättning, jag brukar även ha ett kit med "första hjälpen" i skötväskan

Svar på tråden Vi ska på semester i två månader