Inlägg från: mamma6903 |Visa alla inlägg
  • mamma6903

Stökig klass

Min son går i klass 2. Klassen är ojämt fördelad med övervägande pojkar.  Föräldrar och barn som återkommande klagar över stökigt och rörligt i klassrummet utan att få läsro.
    Saken är den, att läraren har fullt shå med att hålla klassen i någorlunda schack, hon ägnar all energi till att hålla 3 av eleverna under uppsikt så att en någorluna undervisning kan ske.
    Just dessa 3 barn har fåTT diagnoser såsom tex adhd.
    Övriga klassen får 
    helt enkelt lida för dessa 3 som naturligtvis tar mycket plats.

Min son klagar över huvudvärk (stress?) och han ligger efter kunskapsmässigt.

Men nu till saken,
    Vet någon här vilka resurser som kan sättas in i skolmiljö för barn med adhd?
     De har redan en kille som är någon slags resurs, men han är till för hela klassen och är inte erfaren inom detta område. Det behövs någonting mer.
    Nån här som har son/dotter i stökig klass som på något sätt lyckats få förändringar?          

• Svar på tråden Stökig klass
  • mamma6903

Tack för alla tänkvärda tips. Jag kommer att ta med dessa till rektorn om jag väljer att gå vidare med detta.
    Jag har, till att börja med tänkt att själv närvara under en halv dag i klassen.
    Och tipset jag fick, att föräldrar kan närvara under lektion för lugnare tillvaro, jättebra. Kommer att föreslå detta för andra oxå.Kanske även kontakta bup eller annat för proffisonell kartläggning av klassen.
    Något måste i allafall göras! I förlängningen blir alla drabbade. Nu är det ju oturligt att så många med liknande problematik hamnat i samma klass...       

Svar på tråden Stökig klass