• Wettex

Vecka 11, molvärk och liten blödning. Normalt eller anledning till oro?

Undrar just om jag bör vara orolig eller om detta är normalt...

Har de senaste två dagarna haft lite molvärk (svagt, men påminner lite om mens-värk). Har fått en liten blödning, inte alls mycket, men ändå... blir ju nervös.

Var först lättad över att få gravidkänningar eftersom jag inte haft speciellt mycket symptom alls, men detta känns lite jobbigt.

Har KUB på tisdag nästa vecka men det känns som en evighet dit. Borde jag vara orolig eller är detta ett vanligt gravid-symptom?

TACK!        

• Svar på tråden Vecka 11, molvärk och liten blödning. Normalt eller anledning till oro?
  • Havsjungfrun

Alltid bra att kolla upp när man får en blödning. Måste inte vara missfall men man blir ju orolig. Ring gyn och be att få komma in och kolla upp det.

• FinaElina

Jag hade blödningar till och från under hela graviditeten. Ständigt orolig när det väl började. Hade v.6,11,15 och 24. Det var inte mycket blod och höll i sej 1-3 dagar, med värk... Som du beskriver.
    Tycker att du kan ringa gyn för att göra en check. Framförallt för att bli lugn själv. Så länge du inte får stora blödningar med klumpar, så tycker jag inte att du bör vara orolig. Men man vet aldrig. Lycka till!

• Wettex

Tack för era svar.
    Jag vet ju att det är stört omöjligt för er, mig själv eller Sjukvårdsupplysningen att veta säkert - bara en undersökning kan väl svara att allt är ok. Vill nog egentligen bara höra att det inte nödvändigtvis behöver vara dåliga nyheter
    Ibland kan det vara skönt att höra från någon som varit med om det - man blir ju tokig av att Googla efter svar. Hua att man ska vara så hispig!!

• FinaElina

Det är påfrestande :( jag läste allt som gick att läsa på en gång. Det känns bara värre. Har/ får du mer blödningar tycker jag att du ska vara hemma och ta det lugnt. Bädda ner dej i soffan o kolla på film :) Som jag förstår det som är det vanligare att få missfall tidigt i graviditeten. Även fast det kan hända senare också. Hoppas det går bra nu.

• Träsksvin

Jag hade en blödning med en del klart blod i v12+1, fick panik, åkte till gynakuten i ren panik (MF tidigare). Det var bara ett blodkärl som hade brustit (och han är nu 2 månader), så det behöver inte vara ett MF. 

När jag fick mitt MF var det en slemmig blodig "klump" som kom ut (slemproppen gissar jag).

Åk till gynakuten eller liknande om du har en blödning dock, du mår inte bra av att vara så orolig. 

• Havsjungfrun

Ts: Har du varit och kollat?

• Mittypop

Jag hade flera blödningar under min graviditet, allt gick bra, han är tre år nu... :) (Men jag vaar oxå orolig och fick åka på ett vaginalt ul för att lugna mina nerver... )

• Wettex

Så härligt att se att det ibland går bra. I mitt fall slutade det inte så lyckligt, började blöda ordentligt i fredags och sedan dess har det både blödit och gjort ordentligt ont. Skit skit skit, men sånt händer ju...
    Tack i alla fall för er uppmuntran 

Svar på tråden Vecka 11, molvärk och liten blödning. Normalt eller anledning till oro?