• Anonym (städerskan)

Hur ofta städar ni eran toalett??

Jag vet att denna frågan inte kanske är så "kroppslig" men jag lägger den här för att jag vill att folk ska kunna svara anonymt, det är ju kroppsavfallet det handlar om iallafall...

Ja, det här med att städa toaletter...det verkar inte som folk gör det så ofta??

Själv går det väl lite upp o ner..försöker göra det ofta då jag har barn, dels som kanske inte alltid tvättar sina händer efteråt och dels för att jag nu har en bebis som fått toalettmani, och vill gärna stå där o pilla...*urk*, med ofta så menar jag iallafall 1ggn per vecka men just nu kör jag nog av var o varannan dag, med nergång menar jag att det nog kan gå ett par veckor emellan...hmm..usch då.... men min toalett stinker iallafall inte urin och surt, vaknar iallafall upp OM det skulle lukta illa eller vara äckliga fläckar, då städar jag på stört, ibland i perioder så är det så med mej, att det går ett litet tag o jag inte tänker på att städa där..Men min toalett är aldrig äcklig, jag tänker alltid på att den ska vara hyffsad, för vem vill ha besök och besöket ska kunna tycka att min toalett var snuskig??

Men jag däremot vet iallafall 2 hem där snuskiga toaletter finns!! Och man drar sej för att gå på toa där, och ännu värre är när barnen behöver gå, för barnen vill ju alltid hålla sej i...*urk*

Det förekommer både urin o bajs fläckar, bromsspår tunna som rejäla, ser ut som nån typ spytt ibland, och så den där stanken, en kompis toa är så där skitig och rekordet var när jag stod i deras hall och kände stanken av sur toalett...bläääääää!!!!!!!!!

Städar man inte alltid av handfat o toalett när man vet att nån kommer? men dessa personer gör det inte ens inför ett kalas....uhhhh....

Så hur är era rutiner och vad har ni för smaskiga erfarenheter?

• Svar på tråden Hur ofta städar ni eran toalett??
  • Cia o krabaten

Städar 1g/v iom veckostäd av huset.
    Övrigt vid behov.
    Kör med toaborsten när det lämnats spår (ffa barnen prickar inte ner i vattnet alltid ) MEn kanterna och under sitsen tas vid veckostäd. 
    Givetvis också innan besök som är planerat. 

• Anonym (Mimmi)

Jag har börjat städa oftare, så nu blir det 1-2 gånger i veckan. Innan kunde det dröja, men det blev inte "äckligt" utan bara dammigt överallt. Fult det med... Och svårstädat, det liksom "korvar" sig, dammet, när man städar. Jag använder alltid smutstvätt och torkar med, och det är inte alltid jag får tag i bra material. En t-shirt är bra, en kökshandduk är värre.

Har en kompis som har ett badrum med toa och en gästtoa. Såååå sunkiga toaletter...! Alltid smutsigt, alltid fläckar, alltid bajsränder. Det är hemskt att gå på toa där... Hajar inte varför man inte tar hand om sin toalett. Det ÄR tråkigt att städa badrummet, det är det värsta jag vet... men när det är SÅ äckligt...! (Dock gör hon det inför kalas och så, och då önskar man attt hon alltid kunde göra det)

• evil eye

Städar noggrant 1-2 gånger i veckan. Men tar lite varje dag, då jag har två små söner som inte alltid prickar rätt om man säger så. Men då blir det bara lite snabb städ.

Givetvis kollar jag över toalettena innan besök.

• Anonym (viktigt!)

Jag städar 1-2 gånger i veckan och byter handdukar 1 gång per vecka.
    Far över handfat varje dag (oftast flera gånger i samma veva som man tvättar sig).
    Sen så kör jag med toaborsten då och då efter behov. (utöver den vanliga städningen)
    För mig är det viktigt att kök och toalett är rent!

• Gliimma

Jag städar varje dag med ytdesinfektion, jag är kanske lite överdriven och petig (enligt mina närmsta) men jag tycker om när det är rent och fräscht, iaf i badrummet och köket :) anonym Mimmi: jag använder torra Tvättlappar och städar med, dom är superbra och det är fräschare med engångs :)

• immaga

noggrant två gånger i veckan, även vid behov, men brukar räcka med 2 ggr. Kommer det gäster ska dock toan vara ren!

• tackförfisken

En till som kanske är lite extrem. Städar varje dag, rätt noga, gärna på kvällen innan duschen.
    Nu har vi bara en toalett och tre barn så det behövs;)

• teomamma

Städar den ordentligt med klorin o så en gång i veckan , torkar med ytsprit varje dag

• Squeezy

Dagligen. Samma sak med köket.

Svar på tråden Hur ofta städar ni eran toalett??