• knisse

Hon bytade efternamn på MINA barn!

hur gamla är barnen? dom kan ju välja sin anamn själva när dom är gamla nog.

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 11:32:42 följande:
    Men vem som är hemma med barnen har INGET med vårdnaden att göra. Capish?!
    det hade med att mamman skulle fa alla föräldrardagar att göra om jag har capichat rätt.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 11:38:18 följande:
    Ja, ts vår så angelägen om att slippa vara hemma de där 60 dagarna över 8 år, att han inte brydde sig om han fick vårdnad eller inte. Jag är själv pappa och jag tycker det är pinsamt att man som pappa sen kan komma och klaga när mamman använder den rättighet hon har som ensam vårdnadshavare.

Läser man ts så ser man att inget är ts fel. Han blev lurad med vårdnaden, hon bytt namn mot hans vilja, han kunde inte driva frågan om umgänge för hon hotade honom etc. Hur många människor lever inte med detta men ÄNDÅ kämpar för sina barn?
    eller för att mamman snal som hon var inte ville att han skulle fa dom utan ville ha allt själv...
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 11:38:18 följande:
    Ja, ts vår så angelägen om att slippa vara hemma de där 60 dagarna över 8 år, att han inte brydde sig om han fick vårdnad eller inte. Jag är själv pappa och jag tycker det är pinsamt att man som pappa sen kan komma och klaga när mamman använder den rättighet hon har som ensam vårdnadshavare.

Läser man ts så ser man att inget är ts fel. Han blev lurad med vårdnaden, hon bytt namn mot hans vilja, han kunde inte driva frågan om umgänge för hon hotade honom etc. Hur många människor lever inte med detta men ÄNDÅ kämpar för sina barn?
    jag har inte gjort det. jag har bara förklart för nagon som inte förstod vad vardnad har med föräldraledighet att göra.
  • knisse
    knisse skrev 2011-11-24 11:40:07 följande:
    eller för att mamman snal som hon var inte ville att han skulle fa dom utan ville ha allt själv...
    helt fel citerat...
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 11:44:35 följande:
    Men ts hade inte behövt gå med på det.
    för att? varför ska man inte fa lita pa sin livspartner? varför ska man inte kunna dela upp dagarna som det passar bäst?
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 11:50:30 följande:
    Sluta!
    Det där är fördomar!

Jag ÖNSKAR att jag fick pappan att ta vårt barn i alla fall en helg i månaden. 

Varför säger pappor att mammorna vill förstöra och ha barnen för sig själv? 
    Det är lika dumt som att säga att män inte är lika bra föräldrar som mammor!

Självklart vill jag att de ska ha en fin relation, men i mitt fall har jag gjort allt själv i 4 år och är givetvis en aning bitter över det, det är väl inte så konstigt?

och det handlar inte om fördommar att pappan inte vill ha ledigt?

trist fördig att du skaffat barn med nagon som ite vill vara med dom eller dig men det är det ju inte alla som gör
  • knisse
    Anonym skrev 2011-11-24 12:05:27 följande:
    Nej, en del skaffar barn med män som vill vara pappor och ha vårdnad och ledighet ihop med dem.
    japp. och andra gör det dom tror kommer att funka bäst för alla inblandade. det är ju sa olika det där.
Svar på tråden Hon bytade efternamn på MINA barn!