Anonym (huh?) skrev 2011-11-24 11:28:23 följande:
Allvarligt, skärp dig! Vadå, han valde jobbet framför barnen? Ren och skär bullshit. Det är väl oftast så att den som tjänar mest jobbar för att ekonomin ska gå ihop? Riktigt löjligt skrivet av dig.
Ts, även om det är lagligt att hon byter efternamn på barnen så tycker jag det är fel att de ska heta som hon och hennes nya man. Det snälla i det läget hade väl iaf varit att lägga till ditt efternamn. Jag tycker att det är riktigt dåligt.
Det med att hon hotade att du inte får träffa dina barn om du "drar igång något" borde du skitit i från första början, för det FÅR hon inte. Hon kan aldrig neka dig umgänge med dina barn, så länge du inte är olämplig som förälder såklart.
Stå på dig ts och kämpa för dina barn.
Lycka till!
Haha, rolig du är. Självklart hade ts kunnat vara hemma med barnen de 60 dagar som han inte kan skriva över, och ändå behålla vårdnaden. Men han valde att inte ha vårdnad och nu får han skylla sig själv.
När mina barn föddes så föreslog mamman att vi skulle låta henne ha enskild vårdnad tills dagarna var slut. ÖVER MIN DÖDA KROPP. Det mina barn och jag ska också vara delaktig. Så jag VET att man som pappa kan göra ett helt annat val än Ts gjort. Och jag tycker han får skylla sig själv.
Hur vore det om ts kastade av sig offerkoftan och skaffade sig lite stake i stället, då kanske han kunde stå upp för sina barn i stället för att sitta hemma och grina över hur illa behandlad han blivit.