• MammaHela

Hon bytade efternamn på MINA barn!

Anonym (huh?) skrev 2011-11-24 11:28:23 följande:
    Allvarligt, skärp dig! Vadå, han valde jobbet framför barnen? Ren och skär bullshit. Det är väl oftast så att den som tjänar mest jobbar för att ekonomin ska gå ihop? Riktigt löjligt skrivet av dig.

Ts, även om det är lagligt att hon byter efternamn på barnen så tycker jag det är fel att de ska heta som hon och hennes nya man. Det snälla i det läget hade väl iaf varit att lägga till ditt efternamn. Jag tycker att det är riktigt dåligt.

Det med att hon hotade att du inte får träffa dina barn om du "drar igång något" borde du skitit i från första början, för det FÅR hon inte. Hon kan aldrig neka dig umgänge med dina barn, så länge du inte är olämplig som förälder såklart.

Stå på dig ts och kämpa för dina barn.

Lycka till! 
    Men tänk på barnen, hur kul är det att inte heta samma sak som mamma, eller som pappa? Varför ska barnen ha ett efternamn som ingen annan har?
  • MammaHela
    JAG är BÄST skrev 2011-11-24 11:31:28 följande:
    Men måste inte du som pappa godkänna ett namnbyte oavsett om hon har ensam vårdnad?
    Har du kollat upp om allt gått rätt till?
    nej, bara om barnen har pappans efternamn. Inte om de har mammans efternamn
  • MammaHela
    Anonym (huh?) skrev 2011-11-24 11:43:57 följande:
    Nu hänger jag inte alls med? 

Hur menar du med att ha ett efternamn som ingen annan har? Om mamman lägger till pappans efternamn också så har ju barnen hennes nya efternamn, och pappans efternamn. Mer rättvist kan det väl inte bli? 
    men om barnen bor med mamman och hennes nya man, och inte träffar pappan. Mamman har tagit sin nya mans namn. Så det är väl inte mer än rimligt att barnen fortsätter att ha samma namn som sin mamma?
  • MammaHela
    Anonym (bedrägeri) skrev 2011-11-24 16:38:39 följande:
    Ring du till folkbokförningen och fråga varför de fått byta namn utan ditt medgivande, min mans barn skulle byta namn och hon har ensam vårdnad men han var tvungen att godkänna det annars hade de inte fått byta så jag tror hon skrivit på med ditt namn
    Jo om de har mammans namn får de byta, men hade barnens pappans efternamn så får man inte byta bort det.
  • MammaHela
    tomten är far till alla barn skrev 2011-11-26 16:29:06 följande:
    Hon har redan hotat att beröva fadern umgängesrätt med barnen, hon är inte samarbetsvillig till att fadern ska kunna träffa sina barn. Hon vill beröva barnen deras identitet genom att ta bort fadern ur deras liv och ge barnen styvfaderns namn. En mycket skadlig kvinna för barnen och hon måste stoppas innan hon ger barnen mer psykologisk skada. Fadern har försökt få gemensam vårdnad men kvinnan vägrar. En mycket elak och bitter kvinna som till varje pris bör stoppas från att kunna skada barnen mer.
    men vi vet inte varför hon gör detta, om hon gör detta.

Vi har bara TS historia, han kan likagärna vara en usel pappa.. Det är inget vi vet.
  • MammaHela
    mamita64 skrev 2011-12-06 19:20:40 följande:
    Ja att byta från sitt eget efternamn till nuvarande makens kan ju inte vara något fel i.
    Mer än moraliskt då ,eftersom hon tydligen lovat att låta bli
    Byta från pappans efternamn till ett nytt hade hon inte fått göra
    nej jag kan inte se att hon har gjort något fel alls. Varför ska barnen ha ett efternamn som varken mamman eller pappan har?
Svar på tråden Hon bytade efternamn på MINA barn!