• mamita64

Hon bytade efternamn på MINA barn!

man får inte byta namn på barnen utan pappans medgivande
    Spelar ingen roll om man har enskild vårdnad
    Så, för att få igenom detta måste hon ha förfalskat din namnteckning

Jag kollade upp detta för en klient som levde under skyddad identitet och som ville att barnet skulle ha mammans efternamn för att inte kunna bli spårad

På Folkbokföringen skickade de mej till Tr där jag fick veta att man inte får byta namn utan medgivande
    Det man kan göra är att hävda att det är till men för barnet att ha pappans namn, och man kan då få tillstånd ändå. Men det utreds ju om barnet lider men av detta.

Mina barn fick vänta till de var 18 år med att byta namn. Då står det dem fritt att göra så om de så önskar

• mamita64
    mamita64 skrev 2011-12-05 01:04:37 följande:
    man får inte byta namn på barnen utan pappans medgivande
    Spelar ingen roll om man har enskild vårdnad
    Så, för att få igenom detta måste hon ha förfalskat din namnteckning

Jag kollade upp detta för en klient som levde under skyddad identitet och som ville att barnet skulle ha mammans efternamn för att inte kunna bli spårad

På Folkbokföringen skickade de mej till Tr där jag fick veta att man inte får byta namn utan medgivande
    Det man kan göra är att hävda att det är till men för barnet att ha pappans namn, och man kan då få tillstånd ändå. Men det utreds ju om barnet lider men av detta.

Mina barn fick vänta till de var 18 år med att byta namn. Då står det dem fritt att göra så om de så önskar
    Hade de mammas eller pappas efternamn, jag fattar inte riktigt
    hade de bara mammans efternamn så blir det nog svårt att få nån rätsida på saken
  • mamita64
    MammaHela skrev 2011-12-06 12:44:02 följande:
    Jasså? för att?

Hon har gjort något som hon har fulla rättigheter att göra? Att byta namn på barnen så att de har samma efternamn som hon själv? 
    Ja att byta från sitt eget efternamn till nuvarande makens kan ju inte vara något fel i.
    Mer än moraliskt då ,eftersom hon tydligen lovat att låta bli
    Byta från pappans efternamn till ett nytt hade hon inte fått göra
Svar på tråden Hon bytade efternamn på MINA barn!