Problem med svärföräldrar
Jag skriver här för att jag behöver era synpunkter.
Mina svärföräldrar inkl. min mans syster beter sig riktigt illa mot mig - och inte minst mot min man. De respekterar inte min man överhuvudtaget & inte heller vårt liv tillsammans.
Vi har varit tillsammans i 3 år och gifta i drygt 1 år. Från början var min mans familj mycket trevlig och inställsamma - nästan för mycket enligt mig, då vi inte kände varann så väl. Min man hade ett förhållande med en tjej som var otroligt destruktiv & jag tror att hans familj kände sån lättnad att han träffat någon ny.
Min mans familj ville redan från början att vi skulle umgås med dem ofta, ca 1 gång i veckan och min mans mamma ringde då några gånger i veckan. Jag vad dock inte intresserad av att träffa dem så ofta, men sade att han kunde träffa dem så mycket han vill, men att jag kanske inte behöver följa med varje gång? Jag träffar inte ens min egen familj så mycket & vill kunna välja. Dessutom kunde de vara fräcka mot mig, säga taskiga saker när min man inte hör etc. Därför kom vi överens om att jag inte behövde följa med om jag inte ville. Jag följe dock med ibland för min mans skull.
Detta har dock lett till att min mans familj tycker mer och mer illa om mig, eftersom de inte vill ha det så, de vill träffas ofta.
Nu har vi ett barn och saker och ting har bara blivit värre och värre. De är otrevlig mot mig, ifrågasätter allt jag gör med vår son, är taskiga mot mig - bakom min mans rygg. Hans syster har skrikit otrevlig saker åt mig & mamman varit otroligt fräck mot mig.
Min man stöttar mig till 100% säger han & vi har tillsammans satt upp förhållningssätt för hur vi ska ha det. Han har tagit detta med sin familj men de respekterar inte honom eller det han säger.
Sist vi träffade dem var de utåt sett trevliga (de är de alltid, känns otroligt falskt) men varje gång vårt barn ville till mig drog systern bort vårt barn från mig. T.om. när vårt barn grät gick de bort från mig! Vårt barn är 8 månader och jag tycker verkligen inte att detta är okej! Jag har drömt mardrömmar om detta i flera nätter nu & tycker att det är otroligt kränkande mot mig, min man & vårt barn att göra så.
Jag kan inte, och vill inte, be min man sluta umgås med dem, men jag mår så dåligt av dem och vill inte träffa dem. Detta är min man ok med & tycker att det räcker att vi träffar dem vid högtider, men de fortsätter att tjata på honom om att vi måste träffas allihop & jobba på detta. Min man mår riktigt dåligt av detta & vill att vi flyttar utomlands för att slippa problemen med hans familj - han säger det lite skämtsamt, men ändå.
Vad hade ni gjort?