• Tealhawk

Varför skaffade ni barn tidigt?

Jag är 20 och kan ärligt säga att graviditeten inte var planerad. Killen letade heltidsjobb som en galning just då och jag hade just sökt in till högskola när vi fick veta. De egentliga planerna var att vi skulle börja försöka med barn lagom till jag plockat ut min examen om sisådär 3-4 år, men nu blev det inte så. Ingen katastrof. Vi har varit väldigt säkra på att detta är rätt person att skaffa familj med ända sedan vi blev tillsammans. :)

Angående alla grejer som man tydligen ska "missa" när man skaffar barn tidigt har jag redan klarat av. Har varit utomlands både med familjen och själv. Tycker inte det var så himla speciellt och var mest rädd att bli smittad av typ herpes eller hepatit när jag var med kompisarna. Har gjort min beskärda del på fest- och droghållet samt klantat till ett antal mer och mindre seriösa förhållanden. Så jag känner mig ganska klar på den biten.

Visst kommer jag försöka ta mig tid att träffa vänner och så, men kommer inte sakna "ungdomslivet" speciellt mycket även om det var kul och en erfarenhet jag inte skulle vilja vara utan.

Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?