Inlägg från: Muslimska mamman |Visa alla inlägg
  • Muslimska mamman

Varför skaffade ni barn tidigt?

När jag var 19 år blev jag mamma och nu väntar jag mitt andra barn som 20-åring (21 när barnet kommer).

För mig är barn underbara och jag skulle aldrig vilja vara utan det!

Men för mig handlade det om tidig mognad och en djup längtan efter barn. När jag var tonåring betedde jag mig vuxet och moget, och jag har haft två underbara föräldrar hela mitt liv som alltid stöttat och lärt mig att ta ansvar och vara självständig. Som 19-åring gifte jag mig och blev samma år mamma och nu snart mamma igen.

Jag älskar livet jag har nu och någonstans inom mig visste jag väl att livet med barn är så underbart. Och om jag nu längtade så djupt och visste att jag var redo, varför vänta? :)

Utbilda mig tänker jag göra när tvåan är ett par år gammal. Jag är ju inte precis gammal så det är ingen stress. Men efter tvåan väntar vi med fler barn. Tvåan var egentligen oplanerad men ändå älskad :)

• Muslimska mamman
    Jackie85 skrev 2011-11-25 11:10:13 följande:
    Jag blev gravid när jag var 24 år, räknar mig inte som ung förälder däremot. Varför? det var dags. Jag har bra utbildning och har jobbat ihop en bra SGI, min sambo är jämngammal och har två bra utbildningar och har fast jobb där han tjänar bra. Det var bara att tuta och köra :)
    Det tycker jag var bra sagt.

Jag fick visserligen barn när jag var 19 men jag känner mig inte som en ung mamma. Mina väninnor är i övre 30-årsåldern och har bara en eller två väninnor som faktiskt är i 25-årsåldern. Så har det varit sedan jag var tonåring då jag aldrig trivdes med människor i min egen ålder.

Jag känner mig inte som en ung mamma, jag känner mig som en mogen mamma som trivs med livet och som gör allt som alla andra föräldrar gör för att göra det bästa för min familj. Jag sköter alla pappersarbeten, jag sköter alla myndigheter, jag kan och vet det som behövs göra för att ha en familj. Vad mer behövs?
Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?