Inlägg från: lycklig90 |Visa alla inlägg
  • lycklig90

Varför skaffade ni barn tidigt?

Jag skulle fylla 20 och sambon hade precis fyllt 23 när jag blev gravid, en planerad sådan.

För oss var det inga tvivel om att vi ville bilda familj tidigt. Sambon arbetade heltid, jag arbetade halvtid och båda två hade gått klart gymnasiet. Vi hade varit tillsammans i 4 år, bott tillsammans i 3 ½ år och var nyförlovade, så för oss kändes det helt rätt! Vi visste att vi skulle klara det och det gör vi.

Jag har rest endel innan jag blev gravid och visst, jag tycker det är kul att resa men det kan vi göra med våra barn också. Just nu planerar vi en resa till USA med mina föräldrar och visst är det annorlunda med barn men vi kan fortfarande resa och ha roligt med vårat barn. Vi vill vara med vårat barn, vi ser honom inte som en jobbig snorunge som vi måste ha med oss precis.

Alla känner olika, alla har olika mål här i livet och vi har precis det liv vi vill ha nu och trivs så bra. När sonen blir lite äldre ska vi försöka med att bli gravida igen och det känns ännu bättre.

Sen när barnen blir äldre/vuxna så kan vi resa hur mycket vi vill och skillnaden där är att vi kommer säkert ha mer pengar, högre löner osv att resa med. Ingen av oss känner att karriären är det viktiga men när vi blir äldre kanske vi vill satsa på karriären, vem vet?

Men det är klart, vi hade kunnat vara barnlösa och bara sitta och längta efter barn i alla år tills vi är "tillräckligt gamla", men vad är det för liv egentligen? Varför inte göra sig själv en stor tjänst och försöka få det liv man vill ha?

Jag bryr mig inte om hur andra väljer att leva sina liv, det passar säkert dem lika mycket som mitt liv passar mig.

Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?