• Linda01

Varför skaffade ni barn tidigt?

Alla gör ju sina egna val här i livet.. vissa väljer att skaffa barn som unga och andra vill vänta länge. Man förlorar inte sin ungdom bara för att man skaffar barn, man fortfarande göra roliga saker. ( Man kanske inte ska ut o festa o dricka ) men jag som ungförälder gjorde inte ens det innan jag fick barn och tyckte inte ens att det verkade vara intressant. Om alla skulle göra samma val här i livet skulle alla vara likadana. Jag kanske undrar dig varför du valde att vänta med barn ( för att det var ditt val ) och det får var och en bara acceptera. Jag valde att ha barn tidigt och andra  ville ha senare. Utbildning och ekonomi är individuellt, vissa väljer att utbilda sig innan man får barn och andra vill utbilda sig efter, det är svårare att studera med barn men får man hjälp att passa barnen så är det ingen skillnad enligt mig. Alla har sina egna åsikter och jag förstår varför du ställer denna fråga, det är klart att man undrar när man själv tänker på ett annat sätt. Vissa blir gravida och vill inte göra abort men det är en annan historia.
     Ha det bra!!

Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?