Inlägg från: Bräckehäxan |Visa alla inlägg
  • Bräckehäxan

Varför skaffade ni barn tidigt?

jag förlorade själv min mamma när jag var 7, vilket gjorde att jag mognade tidigare än kompisar i min egen ålder, det kan jag se såhär i efterhand.

Jag har alltid kännt mej äldre än vad jag varit, kan först nu vid 25 års åplder känna mej bekväm i min ålder..

Jag fick en längtan efter barn tidigt, var väl 19-20 år. Nä rjag träffade min nuvarande sambo/fästman. ALlt kändes så rätt och jag visste att jag ville bilda familj med honom. Han bromnsade dock något då han ej kände sej riktigt redo, han är 1 år äldre..

vi började försöka men det tog et ttag, fick ett par mf mm. så sonen föddes när jag strax skulle fylla 22 och sambon 23       

jag tror att min barnlängtan, familjelängtan påverkades av att jag som liten fick mitt familjeliv "förstört" iochmed min mammas bortgång. Jag har under min uppväxt saknat att ha det här "typiska" familjelivet. Pga min pappas jobb så fick jag och min syster klara oss mycket själva vid mytcket låg ålder..

jag tror överlag att mammas död påverkat mej något enormt som person. Jag drömme rinte om någon karirär, jag drömme rinte efter några resor eller äventyr. Jag drömmer om en familj, flera barn och härliga familejsemestrar etc etc..

sonen föddes januari 09 och ska nu snart fylla 3 år. Jag är 25, sambon 26 och vi har det underbart! Jag känner mej oerhört nöjd med vart jag befinne rmej i livet, barn, tar högskoleexamen om några veckor, fått tillsvidare anstäållning på 100%, köpt hus, har kombi m.m. Jag är precis där jag vill vara, living my dream!

så TS, jag tror du måste inse att bara för att DU ser på livet på ett visst sätt, så innebär inte det att alla andra också vill ha samma saker, drömmer om samma upplevelser etc. Vi kommer alla från olika bakgrund och har olika erfarenheter av livet från tidig ålder, och det präglar oss som människor. Det är anledningen till at vi gör olika val i livet, oavsett om det gäller barnfrågor, familjefrågor, karriärfrågor m.m.

• Bräckehäxan

vill tillägga att ännu en sak som påverkat mej som person av min mammas död är att jag inser hur kort tid vi har. Jag har nog undermedvetet velat skaffa barn tidigt för att jag vill hinna uppleva så mycket som möjligt av mina barns liv.. jag är så otroligt ledsen att min mamma inte fick vara med mig och min storasysters mer än 7 och 10 år...

Svar på tråden Varför skaffade ni barn tidigt?