• Pimey

funkar verkligen naturdiet/nutrilett

Sitter starkt att fundera på att börja med naturdiet eller nutrilett men ni som provat funkar det verkligen?
    Har sedan jag fått barn för 5 månader sen behållit mycket av mammakilona. är 154 cm och väger över 65 kg så mitt mål är att gå ner minst 10 kilo.  

• Svar på tråden funkar verkligen naturdiet/nutrilett
  • pluvdo

Alltså... det är väl klart det funkar att gå över från att äta vanlig mat till att leva på pulver och vatten eller minimjölk.

• Pimey
    pluvdo skrev 2011-11-24 20:18:16 följande:
    Alltså... det är väl klart det funkar att gå över från att äta vanlig mat till att leva på pulver och vatten eller minimjölk.

Jo men alltså ger den någon bra viktnedgång som det står eller går det långsamt..vill ju gärna se resultat fort :P
  • enilef

Man går ner snabbt som sjutton, och upp lika fort igen om man inte ser upp. Så ja det funkar. Frågar är bara hur länge.

• pluvdo

Man går förmodligen ner fort, men för att inte gå upp igen efteråt måste man ju ändra på annat än att bara leva på pulverdiet ett tag.

• Tinnys

Viktigt är ju att inte äta som vanligt när man slutar. Utan försiktigt föra in måltider igen och äta mindre.

• zygoma girl

Det kan fungerar som motivationshöjare. 1 kg/dag gick jag ner innan jag modifierade kuren (eftersom hjärnan inte funkade något vidare och jag knappt kunde jobba).

Det viktiga är att ändra kostvanorna när man börjar äta riktig mat igen och så får man tänka på att man går upp ett par kilo när man börjar äta vanlig mat och kommer ur ketosen.

Egentligen tror jag det funkar bättre om man ska gå ner många kilo, dvs fler än 10 men för min del tog det totalt 5 veckor att gå ner 10 kilo vilket var mitt mål. Då var det en vecka med ren kur, en vecka med modifierad kur (en riktigt måltid/dag, resten pulver) och 3 veckor med traditionell lågkalorikost och motion. Under kur-tiden orkade jag itne ens ta promenader och blev anfådd av att gå i trappor vilket säger lite om hur påfrestande det är för kroppen.

• Pimey
    Tinnys skrev 2011-11-24 20:25:29 följande:
    jag har gått ner 8 kg på 3 veckor

oj jäklar :P hur mkt vägde du då?
  • zygoma girl

PS varnlig för just Nutrilett - de smakar fruktansvärt syntetiskt och är knappt drickbara.

Bäst tycker jag att Naturdiet smakar. Flera av deras smaker är till och med goda om man skadar med lite isbitar.

Allevos varma soppa med potatis o lök är itne heller värd att lägga pengar på.

• Pimey
    zygoma girl skrev 2011-11-24 20:37:59 följande:
    PS varnlig för just Nutrilett - de smakar fruktansvärt syntetiskt och är knappt drickbara.

Bäst tycker jag att Naturdiet smakar. Flera av deras smaker är till och med goda om man skadar med lite isbitar.

Allevos varma soppa med potatis o lök är itne heller värd att lägga pengar på.

Okej jag har läst att fler tycker det smakar ganska illa så jag är mest inriktad på naturdieten
  • enilef

Naturdiet färdiga shakes i tetra är snuskigt goda. Bananchoklad typ, asgott.

• Pimey
    enilef skrev 2011-11-24 20:45:20 följande:
    Naturdiet färdiga shakes i tetra är snuskigt goda. Bananchoklad typ, asgott.
    Jo men ack så dyra :/
  • enilef
    Pimey skrev 2011-11-24 20:48:22 följande:
    Jo men ack så dyra :/
    Jo, förvisso :) Men om man vill variera sig!
  • Pimey
    enilef skrev 2011-11-24 20:50:36 följande:
    Jo, förvisso :) Men om man vill variera sig!

jo det är klart :)
  • Tinnys
    Pimey skrev 2011-11-24 20:35:51 följande:
    oj jäklar :P hur mkt vägde du då?
    Började på 89
Svar på tråden funkar verkligen naturdiet/nutrilett