• Anonym (Så besviken)

Trodde försäljning av jultidningar var för barnen..GRRR

Under många veckor nu så har min dotter kämpat och sålt från dessa jultidningar.
    Hon har cyklat o gått lång väg för att säja så mycket som möjligt.
    Hon har varit jätteduktig och förtjänar verkligen sin vinst..  

Nu till det som chockade mig mest är att paketen kom idag o min dotter vart sååå göad för nu skulle hon få sina pengar..
    När jag kommer till utlämningsstället så säger dom i kassan attdetta kostar 4735 kr.
    Jag började små skratta o sa ja det vet jag men det ska jag ju inte betala förens när jag inkasserat alla pengar från dom som köpt..
    Nä da det ska jag betala för at få ut dessa paket ..VAAAA
    Menar ni allvar sa jag o ja så var det ..

Jag har inte så mycket pengar HERREGUD

Jag kunde inte hämta ut paketet och vet inte om jag kommer att kunna det heller nu.
    Flera har ju fått sina paket idag o därför har månniskor ringt o undrat om deras oxå har kommit så dom kan få sitt..
    Herregud vad åpinsamt..

Hur sjutton ska jag göra nu jag har inte pengar till detta och min dotter som kämpat så för detta o nu går allt åt skogen

Det blir ingen mer säljande av jultidningar till nästa år GGRRRR               

• Svar på tråden Trodde försäljning av jultidningar var för barnen..GRRR
  • Anonym

Det låter konstigt. Men då får du väl gå och inkassera pengarna och sen hämta ut paketet.

• lövet2

Men det måste ju ha blivit fel! Vi har fått jultidningarna också, och jag betalar inte ett öre för att hämta ut dem. Kontakta förlaget och fråga dem!

• Anonym

När min dotter sålde jultidningar så betalade man när man beställde och de pengarna användes sedan för att lösa ut paketet...

• alifewithoutme

Stod det inte i det finstila? Har ingen sådan tidning hemma, men det borde ju stå så man tydligt kan läsa att man får betala när man tar ut paketet isf?

• von Brev

Det borde väl ha stått i papperen när ni skrev under?
    Tyvärr får du nog lägga ut, och sen får du tillbaka pengarna när dottern fått betalt.
    Eller vad ska du annars göra?

• Anonym

Jultidningsförlaget skriver så här:
    www.jultidningsforlaget.com/salja-jultidningar

Fem förlag skriver så här:

"Vi kontrollerar att beställaren, eller dess målsman, inte har några betalningsanmärkningar. Skulle sådana finnas skickas beställningen mot postförskott."

Kan det vara det som hänt?

• Anonym

har haft tre olika jultidningsförlag till mitt barn och vi har aldrig betalat när vi hämtat ut paketet utan efteråt när han samlat in pengarna.
    vad har ni valt för bolag?

• Indianica

Men du måste ju titta igenom villkoren eller ringa kundtjänst. Har kollat på de förlag som har hemsidor och ingen av dem kräver att man betalar för att hämta ut paketet, utan kunderna betalar böckerna när de får dem vid dörren och så skickar man tillbaka ev. saker som de vägrat ta emot/betala. Mne jag vet inte vilket företag det gäller?

Ring kundtjänst!

• Anonym
    Indianica skrev 2011-11-24 20:49:50 följande:
    Men du måste ju titta igenom villkoren eller ringa kundtjänst. Har kollat på de förlag som har hemsidor och ingen av dem kräver att man betalar för att hämta ut paketet, utan kunderna betalar böckerna när de får dem vid dörren och så skickar man tillbaka ev. saker som de vägrat ta emot/betala. Mne jag vet inte vilket företag det gäller?

Ring kundtjänst!
    Men fem förlag skickar ju mot postförskott om man har bet anmärkningar. Det kanske ts har. I så fall måste hon betala när hon löser ut paketet. Det kanske de andra förlagen också gör?
  • Anonym (Så besviken)

Tack för svaren..
    Kollade inte igenom texten helt dumt av mig..
    Det är flera här på byn som sålt och jag har i flera år köpt av andra och betalat när jag fått varan/varorna.
    Frågade innan hur man gjorde o då betalade man när man gett ut alla saker o fått betalt.
    Men som några skrev nu så har jag en anmärkning seda ett tag,ingen skuld kvar docj men anmärkningen sitter kvar ett halvåt till..

Ska försöka låna av nån o hoppas det löser sig.
    Tack snälla ni sör alla svar        

• Indianica
    Anonym (Så besviken) skrev 2011-11-24 20:59:21 följande:

Tack för svaren..
    Det är flera här på byn som sålt och jag har i flera år köpt av andra och betalat när jag fått varan/varorna.
    Frågade innan hur man gjorde o då betalade man när man gett ut alla saker o fått betalt.
    Men som några skrev nu så har jag en anmärkning seda ett tag,ingen skuld kvar docj men anmärkningen sitter kvar ett halvåt till..

Bra hoppas det löser sig. Vore ju för jäkligt om ditt barn som kämpat så duktigt drabbas av detta!
  • Anonym
    Anonym (Så besviken) skrev 2011-11-24 20:59:21 följande:

Tack för svaren..

Kanske kan de som ni känner som köpt av dottern betala i förskott så blir det inte så mycket pengar du behöver låna. Det löser sig!
Svar på tråden Trodde försäljning av jultidningar var för barnen..GRRR