• onhie88

Hon har träffat en annan, men hon vet inte att jag vet.

Hej! Jag och min flickvän här varit tillsammans i 4 år. Bra stabila 4 år. Vi här haft våra perioder där allt inte varit så bra, men vi kom ur dom För en vecka sen så hon till mig att hon inte vet vad hon vill längre. Jag blev jätte chockad och ledsen. För vi hade aldrig haft det så bra. Och hon berättade någon vecka innan för mina kompisar hur bra vi hade de! Dagen efter fick hon veta att hon skulle till Holland i 3 veckor. Och kvällen innan hon åkte så hon att hon älskade mig och kommer att sakna mig, till och med att allt kommer att bli bra! Jag frågade henne om det var någon annan. Men nej det var det inte. På telefonen när vi pratade när hon hade åkt så hon att jag inte skulle förvänta mig att hon inte flyttar och ja det var väl en bekräftelse på att hon skulle flytta. Men jag kände på mig att det var någon annan med i bilden. Jag har alltid låtit henne få umgås med vem hon vill. Och det var speciellt en jag tänkte på som hon här umgåtts väldigt mycket med. Han har till och med varit hemma hos oss. Men jag godkände det. För jag litade på henne. Jag konfronterade honom och hade så jävla rätt. Jag sa att jag visste allt om dom att hon hade sagt de, som jag självklart ljög om för ätt jag bara misstänkte de. Han sa att dom flärtat i flera månader och att dom hade planerat att ha sex. Att dom planerat att ses bakom min rygg när jag varit borta. Och att dom pussats på fyllen. Men hade hade ställt frågan till henne innan hon åkte vem hon ville ha. Hon svarade att hon ville ha mig! Hur tänker hon när hon säger ätt hon älskar mig, men samtidigt inte vet om hon ska flytta? Kommer hon vara ärlig när hon kommer hem? Ska jag skicka och säga att jag vet. Hur fan gör jag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 00:35
    Obs skrivet på mobil. Ursäkta stavfel!

• Svar på tråden Hon har träffat en annan, men hon vet inte att jag vet.
  • Anonym

Skönt att HAN var ärlig iallafall.
    Konfrontera henne och dumpa henne sen. Hon kommer säkerligen fortsätta relationen med honom oavsett.

• Glädje58
    onhie88 skrev 2011-11-25 00:34:35 följande:
    ... Ska jag skicka och säga att jag vet...
    Det låter som en enkel och bra lösning tycker jag. Varför krångla till det? 

Tråkigt att du fick uppleva detta bara. Släpp henne och gå vidare. Varför sörja någon som inte vill ha dig? 
  • Member

Jag tycker att du ska berätta att du vet och berätta vad hon har gjort mot dig och sen lämna henne.

• Anonym

Dumpa henne omedelbums.

Låt inte sin själv förtvina och sänk dig inte. Du är värd något så mycket bättre. Du måste inse själv att du inte är värd att hålla på att krypa för någon som knullar runt med andra.  

• onhie88

Jag ska berätta allt för henne det ska jag. Och nej jag vet självklart inte om han talar saning om något. Jag vet ju inte om dom har haft sex. Jag litar absolut inte på han. Men jag gav han en ärlig chans att berätta allt, men skulle jag få reda på efter att du ljuger får du ta konsekvenserna så jag till han. Jag vet ju absolut inte om han är ärlig. Jag ska ge henne en chans att berätta innan jag gör det. Jag kommer säga det hur eller hur. Oavsett om hon vill ha mig eller sticker så kommer hon att få veta hur jag har mått och mår. Att hon har sårat mig. Jag hatar mig själv att jag älskar henne. Alla för misstag men det har gått för långt.

• Member
    onhie88 skrev 2011-11-25 03:26:38 följande:
    Jag ska berätta allt för henne det ska jag. Och nej jag vet självklart inte om han talar saning om något. Jag vet ju inte om dom har haft sex. Jag litar absolut inte på han. Men jag gav han en ärlig chans att berätta allt, men skulle jag få reda på efter att du ljuger får du ta konsekvenserna så jag till han. Jag vet ju absolut inte om han är ärlig. Jag ska ge henne en chans att berätta innan jag gör det. Jag kommer säga det hur eller hur. Oavsett om hon vill ha mig eller sticker så kommer hon att få veta hur jag har mått och mår. Att hon har sårat mig. Jag hatar mig själv att jag älskar henne. Alla för misstag men det har gått för långt.
    Bra
  • Skahlmann

Hej TS!

Oavsett vem som kiliver bredvid så är det ett svek. Min tanke är lite vad det är som drivit henne till detta.. utifrån mina egna erfarenheter.

Jag tycker inte att det är en självklarhet att någon ska dumpas på grund av en otrohet lite beroende på orsak. JA en otrohet är ett svek ett stort svek men är det på grund av att känslorna tagit slut, eller längtan efter äventyr eller en flykt från något som inte fungerar eller ...
    Jag tänker att det kan ha betydelse för hur man går vidare. Finns känslorna kvar och båda är beredda att förändra det som felar så kan man gå vidare. Det är inte på något sätt enkelt och du kommer alltid att misstänka henne, hon kommer att uppleva sig förföljd men hon måste då lära sig stå ut med det för att du ska kunna lite på henne igen.

Däremot har du rätt att få veta hur det är, vad som hänt och varför. Å du bör absolut ställa henne mot väggen... och du ska säga vad du känner och tänker. Du ska inte ta det via sms... Det kan försvåra alla kommunikation. Det är så lätt att saker missuppfattas och att diskutera via sms är ingen bra ide

Var  rädd om dig.         

Svar på tråden Hon har träffat en annan, men hon vet inte att jag vet.