Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!
straw2008 skrev 2011-11-25 10:25:00 följande:
Vad spelar det för roll, köp det som är fint o sitter bra istället för att gå på tjej/killavdelning ?
Det funkar bara i fysiska butiker. Handlar man i webbutiker behöver man veta hur stor en viss storlek faktiskt är. Alla märken har ju inte jättestor skillnad mellan flick- och pojkkläder så man kan ju inte generellt säga heller att "mitt barn har storlek 110-116 på pojkavdelningen och 122-128 på flickavdelningen".
Det värsta exemplet på storleksskillnader har jag annars sett på tröjorna hos Zara. Där är en pojktröja i storlek 110 kortare än en flicktröja i storlek 128.
Lena666 skrev 2011-11-25 09:56:13 följande:
Jag köper jeans/byxor till min dotter på pojkavdelningen då hon gärna vill leka och stoja i sköna kläder som inte sitter tajt över rumpan.
Fast jeans från flickavdelningen brukar vara stretchigare, så åtminstone min dotter tycker att de är mycket skönare än stela pojkjeans, även om de är tajtare. Nackdelen är att flickjeansen är lägre i midjan

Jag har ännu inte hittat några som både är mjuka, stretchiga och tillräckligt höga i midjan för att det ska gå att böja sig framåt utan att visa rumpan. Tar gärna emot tips!