Inlägg från: TvåTrollungar |Visa alla inlägg
  • TvåTrollungar

Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!

Det finns ju en anledning att vi hos oss inte handlar kläder från dessa kedjor. Gå på tex pop så finns inte problemet.

rätt idiotiskt egentligen.

• TvåTrollungar
    Tant Green skrev 2011-11-25 14:10:12 följande:
    Fast där har jag å andra sidan sett identiska byxor (fast den ena var grön och den andra blå) som skiljde flera centimeter både på längd och bredd fast det var samma storlek, så jag tycker ändå att du ska vara uppmärksam, även om det felet inte beror på någon könsindelning utan förmodligen slarv.
    Slarv eller felmärkning är ju inte riktigt samma sak som denna tråd syftar till.
  • TvåTrollungar
    Ninni27 skrev 2011-11-25 14:07:41 följande:
    Tyvärr är det ju så att pop är ganska dyrt. Vill man inte (eller kan inte) lägga så mycket pengar på kläder är man utelämnad till te.x. Lindex och HM. Tycker det är fruktansvärt med pojk- och flickklädernas storlekar, man borde samla in någon namnlista så det blir en ändring!!!!
    Vill man inte lägg pengar på dyrare kläder har man ju gjort det valet och vi har gjort valet att att lägga mer pengar på barnens kläder.

Även då vi endast levde på csn och lägsta fp så prioriterade vi så, så det handlar nog oftast om ett val och prioritet snarare än att man inte kan. Tradera och blocket säljer mkt fint begagnat också.

Men jag håller helt med om att det billigare kedjorna bör se över sitt sortiment så kanske man en dag i framtiden slipper lägga lika mycket pengar på kläder som nu.
Svar på tråden Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!