TvåTrollungar skrev 2011-11-25 13:58:28 följande:
Det finns ju en anledning att vi hos oss inte handlar kläder från dessa kedjor. Gå på tex pop så finns inte problemet.
rätt idiotiskt egentligen.
visst kan man handla på Pop men en vanlig randig långärmad tröja för 249 kronor eller leggings för 199 kronor eller byxor för 249 kronor tycker jag inte är prisvärt alls.
En vanlig t-shirt kostar 149 kronor. Min son gjorde av med fem t-shirts i somras på två veckor för han plockade maskrosor och vad jag än använde så gick inte fläckarna bort. Då var jag glad att jag bara gett mellan 25 och 50 kronor per t-shirt eftersom jag faktiskt vill att han ska kunna få plocka maskrosor och lukta på utan att jag ska behöva tänka på hur mycket pengar kläderna kostar.
För det gör jag i alla fall, Pops priser är nog motsvarande vad jag köper till mig själv. Eller egentligen itne. Mina leggings köper jag för 99 kronor paret. Jag växer inte längre och mina kläder håller och räcker längre än sonens och därför lägger jag lite mer på dem.
visst kan man köpa pop på tradera men jag tycker inte att priserna är så billiga där heller. Och visst kan man leta upp det begagnat på barnloppisar och dylikt och jag gör mina fynd där med men ibland finns inte det man letar efter.