Inlägg från: Snöankan |Visa alla inlägg
  • Snöankan

Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!

När man påpekar till kassörskan eller någon ansvarig för klädkedjerna blir intrervjuad om det här så hänvisar de alltid till att föräldrarna vill ha det så uppdelat. Vilka vill det egentligen. Jag köper nästan alla min dotters kläder på pojkavdelningen för jag tycker de på flickavdelningen (utöver det att de är opraktiska) dessutom är töntiga med volanger och ryschpysch. Pojkkläderna är mycket mer neutrala och "coolare". Min dotter är jättesmal så om jag köper något på flickavdelningen så får jag dra in även de i midjan så på det sättet är storleken inget större problem, men det är fortafarande inte praktiskt. Dock bra att ha ett par smalare jeans om hon vill ha jeans när det är overallväder så de får plats under den. Hon har en del luvtröjor som alla är från HM. En av dom är från flickavdelningen och den är mycket smalare i halsen så om hon har tofsar så kan tröjan fastna och hon blir jätteledsen (och då har hon också väldigt smalt huvud). 

Tycker inte alls att pojkkläderna är för vida trots att hon är så smal. Men jag är gammal skejtare så jag kanske har ett annat mått på vad som är för stort än de som tycker pojkkläderna är för stora.  

Svar på tråden Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!