Inlägg från: Mollan |Visa alla inlägg
  • Mollan

Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!

Jag, som har en pojke och två flickor, tycker att tjejkläderna är mycket skönare och bättre att leka i för barnen. Ett par mjuka velourbyxor med smal passform är 100 ggr bättre att röra sig i än ett par vida jeans. Sen har jag läst argumentet förut att tjejkläderns skulle vara rörelsestörande men jag tror att debattörerna helt enkelt bestämt sig i förväg att så ska vara fallet. Det är ju stretch i allt nu för tidrn. Vad har man som vuxen på sig när man tränar? Tights!

• Mollan
    Tant Green skrev 2011-11-26 13:06:46 följande:
    Jag håller med, det är absolut inget fel på tajta stretchiga plagg. Det finns ju en anledning att inte dansare och gymnaster har stela jeans och skjorta... Det tråkiga med flickkläder tycker jag framför allt är att de är kortare, jeansen är låga i midjan och tröjorna slutar där jeansen börjar, så om man inte vill visa magen och halva rumpan måste man vara väldigt stillsam Och köper man större storlekar blir de ju i stället för långa i ärmarna och benen, och byxorna blir för stora i midjan. Ytterligare en nackdel med att behöva gå upp i storlek är att man måste gå till "tonårsavdelningen" för att hitta kläder till sin 5-6-åring, och de kläderna kan se rätt lustiga ut på ett barn i den åldern.
    Att storlekarna skiljer mellan kill- och tjej är helt sjukt - det håller jag helt med om.
Svar på tråden Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!