Flick- & pojkkläder - storleken gör skillnad!
först över storlekarna. min dotter har 104 nu i byxor. var och handlade kläder i helgen och sa då till sambon att jag tror dottern har lång rygg, så vi köper storleken större på tröjorna för annars täcker dom knappt magen. var inne på HM och hittade ett set i voluor med mimmi pigg på. dottern har just upptäckt dessa och ÄLSKAR dom. tyckte de var lite tunt men dom var ju mjuka och de var liten mimmi på låret och en på ryggen. letar vidare och på pojkavdelningen hittar vi "motsvarigheten" vanliga mjukisbyxor med en stor bild av musse på benet och en tröja med musse på bröstet. den ville hon ha istället och vi tyckte också de passade årstiden bättre. köpte samma storlek och hemma så ville hon direkt prova dom. HUR STORT SOM HELLST! annars sitter 104 byxor bra på henne, nu når dom minst halvvägs under fötterna och jag fick dra åt bandet riktigt hårt för att ens hålla dom ippe. tröjan är lång och stor. även nu efter tvätt. för att dom är från killavdelningen.
dom jag känner med barn i samma ålder är bara pojkar. jag har alltid trott jag haft en mega bebis eftersom hon alltid hade större storlekar än dom fast vi med ögonmått tyckte dom var lika stor. nu vet jag ju varför!
sen tycker jag inte heller alla tjejkläder är opraktiska. en tunika och tajts ser mycket smidigare ut än stor t-shirt och mjukisbyxor. vi ville bara ha några tjockare plagg nu då hon växt ur sitt par med mjukisbyxor, de är nästan alltid tajts annars.