Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

stora nagellacks tråden

Vad snygga gradients :)
    Själv är jag så tokig så jag bloggar om mina naglar! Får se hur länge jag orkar hålla på...

lackosant.blogspot.com

• skorpionen80

Nu har jag köpt depends gelékit!! (142kr på maxi). Mina naglar går ju sönder och bryts av bara de är i samma rum som nagellackborttagningmedel så min tanke var att förstärka dem och därför fegade jag ur och använde inte tipparna... Men en vacker dag så! ;)

Resultatet blev väldigt ojämnt och buckligt, jag antar att jag var för nära första gången jag sprayade :( Det gick inte att fila bort det helt, så ojämnheten syns liiite även genom lack, men det fixar jag till nästa gång. Nu har jag helt nerklippta naglar men de känns ändå väldigt starka! Ska bli spännande att se hur det blir när de blir lite längre...

• skorpionen80
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-01 13:20:17 följande:
    När man använder ett matt överlack, kan man måla hela nageln med matt lack och sedan lägga det glansiga över på vissa ställen, typ toppen som du gjort? Eller blir det inte helblankt då eftersom de matta ligger under? Måste man måla dem matta BARA där man inte ska ha blankt sedan?

Oj, vad snurrigt det blev. Jag hoppas du förstod vad jag menade.
    Det glansiga "fyller i" ojämnheterna på det matta, så det är inga problem! Det blir blankt när det är en jämn yta, men det ojämna är ju så litet så att det uppfattas bara som matt...
  • skorpionen80

Holografiskt eller duochromt då?

• skorpionen80

Mach: snyggt!! Är det Konad?

• skorpionen80
    elvinsmamma01 skrev 2011-12-04 23:23:03 följande:
    Superkul att se och få lite inspiration, har nyss börjat med det här och tycker det är så skojj,, är det nån här som provat såna där nail art ark som man fäster på naglarna, har ett kit här hemma tänkte om nån har nå tips på hur man lättast gör? =)
    Alltså... Det är ju som vanliga klistermärken, fäst dem på nagels bara. Vill du ha det extra hållbart så ta några lager topplack över. Fingra inte för mycket på den klistriga sidan innan du fäster dem :)
  • skorpionen80
    Trivelina73 skrev 2011-12-05 20:44:16 följande:
    Någon som är bekant vid silikonnaglar? Mina är så sköra pga cancern så jag vill täcka över dem med något som beskyddar. Sen gärna få lite längd på dem oxå. Och jag vill göra dem själv!!

Aldrig hört talas om att det finns! Är de mjuka och gummiaktiga? Låter lite läskigt :P

Jag testar depends gelenaglar just nu och är över lag nöjd. Naglarna blir verkligen superstarka!
Svar på tråden stora nagellacks tråden