Inlägg från: Tigerliljaaa |Visa alla inlägg
  • Tigerliljaaa

stora nagellacks tråden

Hej hopp hoppas det är ok att hopa in här lite. Såg tråden för några dagar för och har tittat runt lite Vilka fina naglar ni skapar!

Jag är också nagellacksnörd :P

läste ite om flagnande färg. samma problem här speciellt om jag använder underlack. Då har jag använt sally hansen diamond gloss men färgern halkar av och torkar inte som den ska och om den torkar så tja då brukar det flagna någon som vet varför?

• Tigerliljaaa
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-31 13:21:01 följande:
    Åh... jag är så himla besviken!!! Jag såg sååå fram emot att börja använda mitt första matta överlack. Jag köpte Essies Matte about you. Första gången jag provade så trodde jag att det var en tillfällighet att det blev sprickor i, så jag testade igen. Nu har jag provat 4 gånger och samma sak varje gång. Har testat med 4 olika lack under. Har låtit det torka 5 minuter, 1 timmme, 3 timmar och 1 dygn. Testat med 1 lager och 2 lager. Samma sak händer. Det måste vara ngt fel på lacket eller???

Kolla:

Jag köpte matte about you i förrgår och det fungerar perfekt men jag har än så l'nge bara vågat prova på essies egna nagelack kanske bara fungerar då? fast det låter inte troligt, du kanske kan fråga i butiken?
  • Tigerliljaaa
    bondmoran punkt nu skrev 2012-01-01 02:37:31 följande:
    Japp, jag ska fråga. Köpte det på Kicks. Jag har inget Essie lack så jag kan inte testa det på deras egna. Jag har provat på Isa Dora, Depend och Gina. Samma sak på alla tre. 

Det verkar som om det torkar för fort så det gör som krackeleringslacken som finns.
    mitt torkar fort men inga sprickor, testade delvis på isadora igår när jag målae topparna.
  • Tigerliljaaa
    Elinsk skrev 2012-01-18 22:57:05 följande:
    Måste hoppa in här och visa en bild på mitt nya nagellack. Har letat som en tok efter det här lacket, Rainbow från OPI, eftersom det varit slut överallt!! Hittade det tillslut och är såå glad över det. =)

På bilden har jag ett lager av lacket och i verkligheten ser det mer täckande ut än på bilden. Antagligen för att det glittrar mer. Har nu lagt på ett lager till och det blir tokigt snyggt tycker jag =)

aaaaah var hittade du det :) har hittat på tradera men priset är galet.

jag köpte ett duopack från dem i går med silver och silverglitter :)
  • Tigerliljaaa

Här är naglarna som dem såg ut innan jag tog bort det ikväll... kunde inte bestämma mig ;)

Nu ser dem ut så här... många lager blev det. ett lager akrylfiber, två lager sealer till akrylförstärkningen, två blått, ett lager matt topplack, två lager grönt till bladen och sen ett lager svart till kontuerna men kul var det :D

Jag längtar efter våren.

Svar på tråden stora nagellacks tråden