• Vaja

stora nagellacks tråden

Åååå, en tråd som passar mig Skrattande

Har börjat lite smått att komma igång och göra egna mönster, går väl så där haha. Annars fastnar man lätt på youtube och kollar in alla turtorials som finns Skrattande

Mitt största problem är att lacket alltid får mindre fina "lakanstreck" när man vaknat på morgon efter. Detta trots att man målat klart timmar innan man gått och lagt sig. Så jag misstänker att jag kanske måste ha ett annat topplack som torkar alla lagren bättre.

Något tips på ett bra topplack?

• Vaja
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-31 15:28:22 följande:
    Så här blev mina nyårsnaglar. Snyggare i verkligheten än på bild. Som vanligt. Jag fattar inte hur man ska ta kort på lack så det ser bra ut. Jag lyckas aldrig.

Snyggt!!

Vad är det för glitter har du använt? Nagellack eller löst glitter?
  • Vaja

Jaha, och där råkade jag slå av ett hörn på en nagel Rynkar på näsan Och jag som trodde att mina naglar börjat bli starka och hållbara igen Rynkar på näsan Så det får bli en tur in till Åhlens eller Kicks för att kolla efter en nagelstärkare. Tur att naglarna inte hunnit bli allt för långa då det iaf just nu inte märks så mycket. Mest jag som stör mig på det.

• Vaja

bondmoran punkt nu: Nu har jag köpt Sally Hansen Diamond shine Skrattande 

Mitt största problem nu är hur jag måla denna gången. Var tvungen att fila ner alla naglarna lite efter det att jag hade tagit bort mitt nagellack.

• Vaja

Har märkt att jag börjat känna mig naken om jag inte har målat naglarna Skrattande

Så här ser mina naglar ut just nu. Var dock lite för snabb med topplacket då det svarta inte hunnit torka ordentligt:

• Vaja

Mina naglar denna helgen. Handmålade blommor i blått för min älskade mormors skull. Hon begravdes igår och hennes färg var blå.

Var inte det lättaste att fixa kan man ju lugnt säga, men för att vara första gången är jag supernöjd.

• Vaja

Jag vill oxå se mer naglar Skrattande

Själv har jag just nu klippt ner mina naglar, så dom är verkligen superkorta. Så just nu har jag ett väldigt ljust rosa nagellack, ungefär samma färg som naglarna med lite pärlemoskimmer i. Har jättesvårt att för att måla starkare färg på korta naglar, vet inte varför. Ett steg jag måste försöka kliva över. När man kollar runt för att få inspiration till att måla korta så hittar jag i stort sätt bara för långa naglar Rynkar på näsan Så jag längtar verkligen tills mina växt sig långa igen.

• Vaja
    Ma Ch skrev 2012-02-28 07:45:07 följande:
    Vaja: Kul att du kommit med i tävlingen :). Jag har röstat!

Här kommer en bild på min senaste manikyr. Har inte blivit så mycket Nail Art på sistonde utan mest vanlig lackning. Lite körsbärsblommor såhär en tisdag i februari ;).

Tack Glad
    Ja det var riktigt roligt. Var säkert över 200 bilder som var inskickade Skrattande Många bilder var det iaf haha.

Snygg design!

Har inte målat mina naglar alls på sista tiden, har nyligen fått hem ett startpacket till att göra gelenaglar. Så nu skall jag testa göra det på mig själv Skrattande       
  • Vaja

Nu var det ett tag sedan man hade målat naglarna. Ett bra tag har dom delat och flisat sig och inte velat bli långa Rynkar på näsan. Nu äntligen börjar dom hårda och långa igen. Och växer som bara den Skrattande

Så här ser mina naglar ut just nu Glad:

Detta kortet är taget för 5 dagar sedan, precis när jag hade målat dom. Och mina naglar ser fortfarande lika fina ut trots hushållsarbeten. Även stenarna sitter ännu kvar Förvånad  Skrattande

• Vaja
    hundtok skrev 2013-01-02 22:22:47 följande:
    Nu åkte nyårslacket av och ett turkosblått från Nordic cap med matt överlack ersatte. Nordic cap har jag aldrig använt innan och det var riktigt dåligt. Dålig, spretig borste och vattnigt lack. Får duga några dagar iaf

Har du bild?

Nu var det ett tag sedan jag målade mina naglar sist. Jag gjorde en geleförlängning i höstas, men efter det har mina naglar inte alls varit bra. Plus att jag har sååå svårt att låta naglarna vara om en råkar gå av/flisa sig. Vill ha alla i samma längd. Så minsta lilla jack eller avskavning på någon tipp så blir alla i samma längd. Börjar väl få lite längd igen, men har dåligt med inspiration just nu då naglarna bara går av. Men det blir väl bra med dom med snart hoppas jag Skrattande   
  • Vaja
    Kinya skrev 2013-01-24 13:12:35 följande:
    MaaxMaax: Jättefina!

Jag har inte så många nagellack hemma just nu. Jag ska köpa fler till helgen tänkte jag. Men jag vill måla mina naglar nu ikväll ändå men färgerna inspirerar inte speciellt mycket. Jag har följande färger:
    -Mörkt lila
    -Ljust rosa
    -Ljust rosa som är lite transperent
    -Guldglittrigt genomskinligt
    -Vitt

Om man vill ha två färger på nageln och ha en tydlig gräns, måste man ha någon form av extra verktyg eller räcker det med nagellacken och dess pensel?

Man kan använda vanlig tejp. "Ta ner" klistrigheten med hjälp av fingrarna. Är det för mycket klister kvar kan det få med lacket. Klipp till tejpen i mönster om man, som pilar/trekanter eller bara sätta dit beroende på vilket mönster/delning man vill ha. Måla över nageln igen med annan färg. Ta bort tejpen.

Kanske skulle måla mina med idag. Hittade nagelfolie på netonnet. Måste ju testa det med Skrattande  
Svar på tråden stora nagellacks tråden