• Nemi76

stora nagellacks tråden

Favoritar denna och passar samtidigt på att tipsa om att gå till Youtube och söka på CutePolish (finns även på Facebook). Massa käcka tips även för den som inte är så jättebra på att måla (som jag då).

Under julen har mina korta stumpar varit pyntade med tomteluvor  
  • Nemi76

Förresten, om någon vet var man hittar magnetiska nagellack får ni hemskt gärna tipsa

• Nemi76

Hur får ni nagellacket att sitta länge? Jag använder underlack (just nu något som även stärker naglarna för mina naglar är rackarns tunna) och sedan nagellacket (oftast 2 lager) och därefter överlack (Seche Vite) och har jag tur är naglarna snygga i 2 dagar men sedan flagnar nagellacket. Läste om ett underlack som neutraliserar pH-värdet i naglarna (tror det var OPI) och funderar på att testa det. Någon som testat och kan säga om det hjälper?

• Nemi76

Mina naglar skivar sig också lätt men diskar gör jag aldrig utan enda gången mina händer utsätts för vatten är ju när jag tvättar dem eller duschar och då är det svårt att undvika vatten

• Nemi76
    bondmoran punkt nu skrev 2012-01-16 14:08:56 följande:
    Hej på er 
    Jag vill bara tipsa om ett inlägg jag gjorde på bloggen idag. Ett sjukt bra sätt att göra sista finishen när man lackat naglarna.

Jag orkar inte lägga in allt här också för det är både långt och med massa bilder. Jag hoppas ni orkar klicka in er här istället:  bondmoran.nu/

Är det någon mer som gör på samma sätt? Eller hur gör ni?

Kram på er
    /Bondmoran 

Bra tips! Tackar
  • Nemi76

Är det någon som testat OPI:s ChipSkip som ska neutralisra ph-värdet på nageln och göra att nagellacket inte flagnar så fort? Mina nagellack flagnar alltid efter en dag eller två, i synnerhet på de fingrar som används (tumme, pekfinger och långfinger) men jag har även problem med att jag kan dra av allt i ett lager så att säga. Underlack, nagellack och överlack går att dra av så jag behöver ju inte använda så mycket remover

• Nemi76
    Elinsk skrev 2012-01-18 22:57:05 följande:
    Måste hoppa in här och visa en bild på mitt nya nagellack. Har letat som en tok efter det här lacket, Rainbow från OPI, eftersom det varit slut överallt!! Hittade det tillslut och är såå glad över det. =)

På bilden har jag ett lager av lacket och i verkligheten ser det mer täckande ut än på bilden. Antagligen för att det glittrar mer. Har nu lagt på ett lager till och det blir tokigt snyggt tycker jag =)

Snyggt!! Jag har också letat som en tok efter det där och det var ju galet snyggt faktiskt!
  • Nemi76

Elinsk: Tack för tipset om Eleven.se. Klickade precis hem glitterlacket och passade på att ta ett till. Verkar himla snyggt
  • Nemi76

Snygga hyllor! Jag förvarar mina lack i en necessär, så tråkig är jag Men jag har inte utrymme för att ha snygga hyllor så detta får fungera så länge, tills jag fått ett hus kanske

Svar på tråden stora nagellacks tråden