Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

stora nagellacks tråden

Jösses vilka avancerade lackningar ni gör själva! Jag kom på i somras att det är kul med lack. Men har bara gjort på salong fram till för nån månad sen. Kan inget om olika märken på lack egentligen.. Men jag målar glatt ändå Just nu har jag lila lack med blå stämpel och ett regnbågsglittrigt uv-lack som överlack

• Solaika

Ska försöka lägga in en bild sen.. Sitter via mobilen nu o det går ju inte då. vad gäller torra händer o nagelband är min absoluta favorit Propoliscreme från Forever Living! Alla jag har tipsat (och sålt den till ) har älskat den

• Solaika

Coolt med matt lack!! Det har jag aldrig sett förut

Glitterlack.. beror ju på hur mkt glitter man vill ha.. Jag älskar mitt uv-lack med regnbågsglitter. Men det är väldigt lite glitter i det. Gallery Colors heter det iaf. Här i byn finns det på Klädhuset M.

Nya naglar på gång nu.. ska se om jag kan få in bilder både på förra lacket och det här när jag e klar  

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika

Det fula lila som inte alls vart bra men fick sitta ett par dagar.. det försvann en massa när jag var o badade idag så det rök på eftermiddagen.

Det nya med glittergrund (silverglitter), glansig röd fransk med svart stämpelros till. Överlack är ett uv-lack.. är lite kär i såna då de tar bort det gula i nageln

• Solaika

Haha, ja smaken är ju som baken ;) Jag har flera färger av ett speciellt lack från konad som är för stämpling. Sen har jag ett gäng stämpelplattor o en lite stämpel som man plockar upp färgen med o lägger över på nageln. Har nyss börjat hålla på med sånt dock så jag lär mig ju fortfarande ................ Till det där grå hade jag velat ha nån färgklick tror jag. Om så bara nåt ljust rosa eller så

• Solaika

Nah, det där blev väl kanske inte jättefint Men färgkombon e bra
    Jag har shoppat fler lack idag Ett kameleontlack bland annat Fotar gör jag med mobilkameran.. Blir ju sådär..

• Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-03 21:11:38 följande:
    Vad är kameleontlack för något?
    Det skiftar i färg beroende på ljuset
  • Solaika

Sitter o kikar i webshoppar.. men fasiken, jag vill ju titta på lacken i handen.. se hur de verkligen ser ut

• Solaika

Hu, det där va en farlig sida Ma Ch!!

• Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-04 17:02:41 följande:

Den är MYCKET farlig Solaika Flört.

Slänger upp en bild på dagens manikyr. Blev faktiskt riktigt nöjd med denna Glad.

Woooow! Snyggt! 
  • Solaika

Näe, förra omgången blev inge bra bara

Det har dessutom lossnat på en nagel nu så jag måste göra nytt!! 

• Solaika
    Ma Ch skrev 2011-12-14 18:24:40 följande:
    Blev kanske inte så jättesnyggt Solaika . Men det kan det ju inte bli varje gång! Man får ju prova sig fram.

Själv har jag lagt upp en fel på bloggen! Både bra och mindre bra . Kika gärna in där .

Håller på att fundera på julens manikyr? Vad har ni tänkt ha på naglarna julhelgen?
    Till jul ska jag faktiskt få naglarna profsblingade Ev ska jag lägga på ny förstärkning oxå. Så vad det blir får vi se
    Selina skrev 2011-12-14 18:31:09 följande:
    Jaha vart köper man dom?
    Köpte själva stämpeln och ett par mönsterplattor på nagelgiganten.se tror jag det heter.. köpte även lack som är specifikt för stämpling där.. den är mkt mer pigmenterad än vanligt lack. 

• Solaika

Jobbat massa natt i helgen
    Jättefina naglar! Blått o vitt passar så bra ihop
    Jag vet inte riktigt vad akryl är.. Hrm.. Men jag vet att min nageltjej använder Ikeas hobbyfärger till nagelmålning ibland

• Solaika

Julnaglarna som jag inte gjort själv

Idag har jag lekt själv.. ser knäppt ut.. men men

vänster

ser något bättre ut irl som tur e

• Solaika

Ååh, jag har idétorka.. har haft bara silverglitter ett par veckor men tog bort det igår utan att måla nåt nytt.. vet inte vad jag ska måla dit riktigt Förvånad

• Solaika

Fränt o ha lacken sådär Min karl skulle bli galen på mig om mina lack stod framme.. så lacken ligger i en byrålåda

• Solaika

So far away; enligt min vän som jobbar med sånt här beror skivande naglar ofta på att man behöver mer b-vitamin. Klipper du eller filar du naglarna?

Svar på tråden stora nagellacks tråden