• Ma Ch

stora nagellacks tråden

Har lite svårt för de där lacken som är så där discoglittriga. Vill ha något med lite större flakes som man kan piffa till en manikyr som man haft ett par dagar.

Det jobbiga med glitterlack är ju bara att få bort det sen... Sitter ju alltid som berget!!

Ikväll har jag lackat med ett grönt Misa som jag piffat med lite svarta prickar. Ska se om jag hinner lägga in en bild på bloggen ikväll. Det vill ju aldrig torka dock! Tycker lack ska torka direkt, annars bara sabbar jag det .

Väntar på ett paket från USA med åtta härliga lack! :-P. Var brukar ni köpa era lack. Jag beställer mest från Trans Design i USA. Lite dyr frakt men totalt blir det ändå sjukt mycket billigare än att köpa det här i Sverige.

• Ma Ch

whisperer: vilket tips med O.P.I s app!! Visste inte de hade en men den var ju sjukt rolig! . Tycker inte om deras lack dock. Har iof bara två så jag borde väl ge dom en chans till .

• Ma Ch

Jag är såååååå dålig på att fota! Tycker alltid bilderna blir kass så jag har verkligen inget tips... Har nog mycket med ljuset att göra om bilderna ska återskapa verkligheten eller inte. Egentligen har jag ingen aning... Flört.

Det gröna Misa jag hade igår kändes skitfult så idag har jag målat med China Glaze - Foxy. Kanske piffar jag till det imorgon... Det är ett av mina favoritlack!

• Ma Ch

Skulle verkligen vilja ha ett snyggt hololack! Har sett ett sjukt snyggt som Sminkan haft på bloggen i veckan! När jag har några kronor över ska det beställas .

• Ma Ch

Det är från Ludurana. Kan dock inte bestämma mig för vilket av dom som är snyggast .

• Ma Ch

Jag brukar googla bilder på lacket. Då ser man iaf hur det ser ut när någon målat med det. Det brukar ge en bild av hur det ser ut på en själv också. Många gånger ser det ju inte alls ut som det gör i flaskan när man väl målat det på naglarna.

Vilka shoppar tittar du i?

• Ma Ch

Jag köper till 99% mina lack på nätet från USA. Trans Design är en internetbutik jag handlar mest från. Där kostar lacken ca 3 USD. Det gör ju att man står ut med frakten på 20 USD... Blir ju ändå mycket billigare än att köpa här hemma för 150kr/st.

Beställer man från Trans Design så kan man beställa 9 lack som mest för att det ska få plats i den lilla lådan som då kostar 20 USD i frakt. Annars blir det mycket dyrare... 9 st lack inkl frakt brukar ligga på ca 350kr. SJUKT BILLIGT!! Brukar ta drugt en vecka att få hem det.

Än så länge har inget fastnat i tullen men gör det det så kan man ju få betala en hundring eller liknande för att få ut det. Det

Gå in på www.transdesign.com och kika Flört.

• Ma Ch

skorpionen80: nej, har målat på frihand med tunn pensel. Blev faktiskt förvånad över hur bra det gick med tanke på att det var första gången .

Tack Solaika!

JessieTh: Det får jag kolla upp det lacket! Gillar verkligen rött .

Svar på tråden stora nagellacks tråden