• Ma Ch

stora nagellacks tråden

elvinsmamma01: Har inte provat något sånt men det låter ju spännande . Berätta gärna hur det gick! Släng in en bild också .

Vilka över- och underlack använder ni? Jag brukar ha antingen Sally Hansens Diamond Shine eller CND Thoughen up som underlack. Som överlack använder jag alltid Seche Vite.

• Ma Ch
    bondmoran punkt nu skrev 2011-12-06 00:11:56 följande:
    Ma Ch: SJUKT SNYGGT!!! Nu blev jag sååå avis. Hur tusan fick du till det så fint på frihand? Fick du lacket du la stecken med att täcka så bra bara på 1 lackning? Vanliga lack med egen pensel eller speciella lack med tunn pensel?

Jag gjorde min första manikyr på frihand idag. Första gången jag gjorde något med "design" och jag var jättenöjd tills jag såg dina naglar.... suck.

Jag skulle testa en lite julig variant och det blev så här:

Har ni tips och råd på hur jag kan göra det bättre nästa gång så kläm fram det

Ja, hur fick jag till det... Genom att sluta andas och vara superkoncentrerad! haha! Skämtosido... Jag har målat strecken med lack från O.P.I. Så det är vanliga lack. Tog ganska mycket på penslen så det blev täckande direkt. Sedan överlack på bara.

Igår målade jag med Orly - Au champange. En skimmrande vit färg. Jättefin men jag piffar nog till den idag med något roligt

Dina naglar blev ju superfina! Ska försöka ge mig på lite snöflingor nästa gång.
  • Ma Ch

Trivelina73: Tror inte de kit man gör hemma behöver UV ljus. Man sprayar något istället. Kolla på Depends hemsida, de ska ha sånt.

• Ma Ch

Jag har inte provat göra det själv utan gjort på salong tills dess att mina egna vuxit ut och då bara gjort vanlig manikyr.

Men är Depends gelekit dåligt så ska du ju inte prova det.

• Ma Ch

Blev kanske inte så jättesnyggt Solaika . Men det kan det ju inte bli varje gång! Man får ju prova sig fram.

Själv har jag lagt upp en fel på bloggen! Både bra och mindre bra . Kika gärna in där .

Håller på att fundera på julens manikyr? Vad har ni tänkt ha på naglarna julhelgen?

• Ma Ch

Vilken härlig shopping Bondmoran! Har också handlat alldeless för mycket lack nu... Innan jul och allt... Jaja, man får väl skämma bort sig lite Flört.

Jag handlar mina lack som jag nämnt innan från USA. transdesign.com handlar jag mest ifrån. Provade även beställa från nailderoyale.com i veckan. Har inte fått det ännu så kan inte uttala mig om det ännu...
    Provade mig på att göra en gradient i veckan. Blev väl sådär... Tycker det är skitsvårt att inte få en markerad linje. Vill man ju inte ha så jag tycker inte de blev tillräckligt gradient, om ni förstår hur jag menar... Döm själva Glad.

Vad gäller akryl har jag inte provat det. Använder bara nagellack när jag dekorerar. Tycker det är svårt att hitta rätt lack för det dock. Man behöver ju ha ett riktigt täckande lack för att man ska slippa pilla för mycket med det. Kanske ska inhandla några nail art lack med tunn pensel och prova.

• Ma Ch

Fru KM: Har beställt Ruby Pumps så jag hoppas den kan ingå i min julmanikyr! Skrattande

Annars kör jag nog på China Glaze - Glittering Garland. Den har blivit något av en favorit. Fantastiskt grön med glitter!

• Ma Ch

Bondmoran: Har makeup svamp. Tycker jag gör så som du säger. Har kanske lite mycket lack samt trycker lite hårt med svampen. Det är nog min diagnos . Övning ger färdighet! Får på det igen .

Gillar din shopping! Ska bli kul att se dina skapelser med färgen!

• Ma Ch

Såååå coolt med matt lack! Har faktiskt köpt mig ett matt top coat nu så det mste jag testa snart!

Tänkte slänga upp ett par bilder med mina senaste projekt. Har inlett julfirandet nu med min stora familj så då måste ju naglarna följa temat Skrattande.

Lite glitter och lite paket, kan det bli mer juligt!

Hinner nog inte titta inom så mycket nu så jag vill passa på att önska alla God Jul och se nu till att lägg upp bilder på naglarna ni bär vid jul.

Sedan suktar vi efter nyårsnaglar efter helgen Flört

• Ma Ch
    Nu var det längesedan jag skrev här! Har varit helt hysteriskt mycket kring jul och nyår så jag har nästan glömt hur en dator fungerar ;).

Vilka fantastiskt fina naglar ni alla haft under jul och nyår! Slänger in lite bilder på mina senaste kreationer.

Nyårsnaglarna!

• Ma Ch

Bondmoran: angående ditt matta överlack!! Lägg topplack på nagellacket, sedan det matta övarlacket. Om du inte har topplack i mellan så drar det matta överlacket med nagellacket och man får sprickor. Prova!

• Ma Ch

Men vad konstigt! Jag brukar alltid göra så... Måste som sagt vara överlacket det är fel på helt enkelt. Har hört att China Glaze Matte about you, ska vara jättebra. Själv har jag CND - Matte top coat. Är väl sådär får jag säga...

Det var iaf värt ett försök Flört

• Ma Ch

Idag kom det paket från USA med massor med härliga lack! Kommer bli mycket layering och glitter framöver i bloggen då det mesta var sånt Skrattande.

Slänger in en bild på dagens skapelser ! Håller med dig Bondmoran att det är sjukt svårt att ta kort på naglarna... Brukar alltid se finare ut i verkligheten än vad det gör på bild.

• Ma Ch

Vilket bra tips Bondmoran! Själv håller jag på med removerpenna men ska absolut prova ditt tips nästa gång .

• Ma Ch

Håller med, skitsvårt med foto. Jag brukar hålla på och prova mig fram men det blir sällan bra... Dagsljus är ju absolut bäst iaf.

Svar på tråden stora nagellacks tråden