Inlägg från: bondmoran punkt nu |Visa alla inlägg
  • bondmoran punkt nu

stora nagellacks tråden

Synd att den blev suddig för det ser läckert ut!!

Jag lackade om idag. Hade ingen aning vad jag skulle göra först så jag slänger in alla bilderna, hur det började och hur det blev till slut. Inte alls planerat men det är kul det med  

Började med Wet n Wild,  Wild Shine - Caribbean Frost.

Tröttnade redan på kvällen och lade på Nfu Oh nr 52. Skitläckert!! Tyvärr syns det inte på bilderna men det är flagor i grönt rött och lila. (Skitsynd att det inte syns för det är såååå coolt).

1.5 dag senare tröttnade jag igen och lade på lite silver. Isa Doras. Minns inte nr.

När jag lagt på det så kom jag ihåg en bild jag sett på en som gjort så här fast med andra färger så då lade jag på lite rött också.

Senare på kvällen hade jag tråkigt så då fick det bli lite linjer också. 

Men nu kan jag inte pilla mer med det. Nu får jag låta det vara!! 

Med underlack, lack och överlack är det nu 13 lager lack på.... 

Hoppsan....

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • bondmoran punkt nu

Jag har samma problem som du... Mitt lack flagnar direkt, oftast samma dag eller dagen efter. Jag är ALDRIG i vatten utan handskar och ändå flagnar det. Men jag har "dåliga" naglar som skivar sig och antar att det spelar roll. Det blev bättre sedan jag slutade att tvätta av händerna med tvål innan jag lackade.

Nu torkar jag av med remover och sedan på med underlack direkt. Använder Isa Dora Second Nail. Den funkar bäst på mig men jag har ju inte provat så många olika underlack.

Minst 2 lager lack men oftast betydligt fler. Och sedan överlack. Gillar Sally Hansen Diamond... något. Men nu har jag Seche Vite.

Jag tar gärna också emot tips då mitt flagnar lätt så jag får laga och pilla. Lägger ett nytt topplack 1-2 gånger om dagen.

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu eller www.bästatipsen.bondmoran.nu
  • bondmoran punkt nu

Åh... jag är så himla besviken!!! Jag såg sååå fram emot att börja använda mitt första matta överlack. Jag köpte Essies Matte about you. Första gången jag provade så trodde jag att det var en tillfällighet att det blev sprickor i, så jag testade igen. Nu har jag provat 4 gånger och samma sak varje gång. Har testat med 4 olika lack under. Har låtit det torka 5 minuter, 1 timmme, 3 timmar och 1 dygn. Testat med 1 lager och 2 lager. Samma sak händer. Det måste vara ngt fel på lacket eller???

Kolla:

• bondmoran punkt nu

Japp, jag ska fråga. Köpte det på Kicks. Jag har inget Essie lack så jag kan inte testa det på deras egna. Jag har provat på Isa Dora, Depend och Gina. Samma sak på alla tre. 

Det verkar som om det torkar för fort så det gör som krackeleringslacken som finns.

• bondmoran punkt nu

Vaja: Det är löst glitter. Jag köpte en låda med 24 burkar med olika glitter. Supersnyggt!! Det är rätt stora glitterbitar dock så jag ska nästa gång sätta dem 1 och 1 med dottingtool istället. Denna gången strödde jag på på sidan och dottade på mitten, men jag ska dotta alla nästa gång.

Det är sjukt snyggt i verkligenheten. Det blev en härlig 3D effekt som inte syns på bild.

Men idag åkte det av, jag är så trött på jul och nyår nu så idag blev det ett enkelt rosa Hololack från NfuOh.

Ett superbra topplack är Seche Vite!!! Det finns att köpa bla på Åhlens. Annars är Sally Hansens Diamond Top Coat (har jag för mig det heter, en silvrig flaska) kanonbra!  

• bondmoran punkt nu

Ma Ch: Det funkade inte. Jag lackade nytt på naglarna, lade på överlack (seche vite) och lät det torka. På en nagel lät jag det torka bara ca 15 minuter, på den andra 2 timmar. Men det sprack ändå Det måste vara något fel på just detta lacket.
    Jag ska köpa ett annat och testa. Men då blir det ett annat märke för säkerhets skull.

Men när jag ändå lackade om så kan jag ju visa det jag gjorde idag. Jag hittade ett IsaDora lack på rean, nr 633 violet vain. Kanonsnyggt!!! Riktigt mörkt lila.

Men eftersom jag inte kan låta det vara som det är, så blev det lite glitter på det, silverglittret är Lovie nr 122 (superbilligt men kanonbra, köpt på ÖB för typ 20 spänn....) 
    Det andra glittret på ringfingret är Wet'n Wild Fast Dry, Party of Five glitters. Riktigt snyggt tycker jag och passar till många olika färger.

Sugiga Bilder som vanligt  Men det är faktiskt rätt fint i verkligheten.

Om mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu
  • bondmoran punkt nu
    JPT skrev 2012-01-08 14:38:32 följande:
    Elf har sitt "Matte Finisher Clear Nail Polish" på rea just nu till och med. 10,50:- kostar det! 
    Jag tycker att det fungerar toppen och har aldrig upplevt att det spricker på något sätt. 

Ett tips bara Glad
    Hahaha, jag är ju helt sjuk i huvudet!!! När du skrev det så kom jag på att jag lade en beställning hos dem innan nyår så jag var tvungen att gå in och kolla vad jag hade beställt:

tem Item Details Unit Price Qty Total Shimmer Eyeliner Pencil Gunmetal £1.00 1 £1.00 Nail Polish Twinkle £1.00 1 £1.00 Nail Block Nail Block £1.50 1 £1.50 Matte Finisher Clear Nail Polish Matte Finisher Clear Nail Polish £1.00 1 £1.00 Flawless Finish Foundation Porcelain £6.50 1 £6.50 Shimmer Eyeliner Pencil Black Bandit £1.00 1 £1.00 Nail Polish Golden Goddess £1.00 1 £1.00 Nourishing Cuticle Pen Nourishing Cuticle Pen £1.50 1 £1.50 Shimmer Eyeliner Pencil Plum Passion £1.00 1 £1.00 Nail Polish Chocolate £1.50 1 £1.50 Nail Polish Lilac £1.50 1 £1.50 Nail Polish Mint Cream £1.50 1 £1.50 Delivery:   £3.95 1 £3.95
     Fniss, den var redan beställd... hahaha, snacka om att vara rörig!!!

Men tack för tipset! XD Nu vet jag att jag inte behöver köpa ett till....

Hoppas bara det kommer snart, det var ju massa kul jag hade beställt därifrån!  
    Om mitt liv som bondmora, nagellacksnörd och diplomerad klantskalle: www.bondmoran.nu
Svar på tråden stora nagellacks tråden