• SeeSo

Luciakläder

Snart är det dags för första luciafirandet på förskolan. Glad

De skall vara utomhus och därmed ha luciakläderna utanpå ytterkläder. Tösen har stl 92 i vanliga kläder, hur mycket större tror ni man kan tänkas behöva för att få plats med vinterkläder under?
    Tänkte handla via nätet, så kan inte prova.  

• Svar på tråden Luciakläder
  • Blå Flygare

Jag kan inte se att man får ärmarna att passa över en overall. Jag hoppas på en mild lucia, för jag planerar dubbla ull-underställ under linnet. 

• korfu08

Ute ? Det var nåt nytt vårt dagis har alltid inne, med ljus och fika, men det kanske är mysigt ute också.

• u77

Vårt dagis ska också vara ute i år.
    För stora sonen så får det bli ett skidunderställ under, den lilla sonen får ha mjukisbraller och långärmat på sig under sin tomtedress. 

• SeeSo

Jo, det blir nog mysigt ute tror jag, är ett uteprofil dagis så det är väl som det ska vara. 

Med det är sant, behöver kanske inte ha full utemudering under, så länge ska de nog inte hålla på. Lite undreställ o varma kläder under, vi bor ju dessutom i Skåne.

• LillaMiss Piggy

På vår förskola har vi haft lussekläderna över overallerna. Nemas problemas. Har köpt 2-3 storlekar större

• SeeSo
    LillaMiss Piggy skrev 2011-11-27 15:52:30 följande:
    På vår förskola har vi haft lussekläderna över overallerna. Nemas problemas. Har köpt 2-3 storlekar större

Så om hon har 92 i vanliga kläder borde det kanske funka med 104/116?
    Får ju lägga upp det i nederkant såklart, men det är ju ett mindre problem. 
  • mamma till tre busungar

Vi ska också ha utomhus och jag tycker det är jätteknepigt med kläderna. Knöligt och trångt. Tycker inte alls att det är mysigt att det ska vara ute.

Svar på tråden Luciakläder