Orolig 6 veckors bebis
Vi har haft en ganska tuff start med vår lilla tjej då det varit vissa andra problem tidigare med magknip och en himla massa annat. Jag har varit i kontakt med er tidigare om det.
Just när vi börjat få ordning på mage och sådant så dyker ett annat problem upp. Vår dotter vägrar att sova. Om hon fick bestämma så skulle hon vara vaken dygnet runt. Vi förstår inte vart detta kommer ifrån. Hon har sovit ganska ok tidigare, men nu så är det helt tvärt om. Hon vägrar absolut att sova på dagtid. Vi har provat allt vi kan tänka oss för att få henne att somna, men ingenting fungerar... till slut är hon så övertrött så hon vet knappt vart hon ska ta vägen, hon blir spattig, hyperventilerar och gallskriker. Inte ens detta får henne att somna dock. Vi kan inte hålla på att sätta henne i bilbarnstolen och ut och åka varje gång hon behöver sova. Inte heller att lägga henne i vagnen. Normalt brukar jag gå ut och gå med henne 2-3 gånger om dagen för att hon ska få lite sömn, men snart kommer det bli för kallt och då vill man inte dra ut henne... och de senaste gångerna så har faktiskt inte ens vagnspromenaderna fungerat utan jag har fått gå runt med en liten tjej i vagnen som skrikit för full hals.
Jag blir snart tokig plus att jag märker ju att hon inte mår bra utav det.
Det är mycket vår lilla tjej har hunnit med på bara 6 korta veckor här i livet.
Skulle verkligen behöva lite råd. Vad kan hennes oro bero på? Vad kan man göra för att lugna henne? Jag är återigen rädd att det ska finnas en oro och otrygghet till grund för det hela. Bara dagar innan det vände och blev så här så var hon så duktig och lyckades somna själv i sin säng. Var det fel att göra så? Hon är inte så förtjust i att ligga i famnen och sova.
Mycket tacksam för svar