• Sarah83

Skriva över bonusen på mig?

Bonusbarnets mamma har inte funnits i bilden sedan en tid efter att han föddes.
    Han är 4 år nu och har just fått en lillasyster (Jag har fått barn med hans pappa). 
    Jag har också en son sedan tidigare som är lika gammal, Men jag har ensam vårdnad om honom.

Kan man skriva över bonusen så att jag står som målsman på honom?
    (Alla är överrens om att vi vill det) 

• Svar på tråden Skriva över bonusen på mig?
  • Red drum

Adoption, alltså?

Ni måste; vara 25 år eller äldre, gifta sen en tid tillbaka, mammans godkännande, pappans godkännande och en riktigt bra anledning till varför, sen är det bara att vänta 1 år på att få det under utredning.

• Kaneldoft

Klart du kan adoptera din bonus men mamman ska skriva på dessa papper med

• Red drum

Inte bara skriva på, skriva att hon vill det också. Det kommer vara intervjuer och annat också och då måste ju mamman kunna säga att hon vill det och i så fall varför. Inte bara att hon godkänner det.

• Sarah83

Ja, Det räknas väl som adoption. Tyvärr finns det ingen möjlighet för henne att skriva på

• Sarah83

Kan man inte lösa det på andra sätt?

• Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 14:04:17 följande:
    Ja, Det räknas väl som adoption. Tyvärr finns det ingen möjlighet för henne att skriva på

För att? Om det inte finns möjlighet för att skriva på och ge godkännande så går det inte. Såvida hon inte är avliden och pappan idag har enskild vårdnad.
  • Sarah83

Låt oss säga att hon är avliden, hur gör man då?

• Sweetie 84
    Sarah83 skrev 2011-11-26 15:14:34 följande:
    Låt oss säga att hon är avliden, hur gör man då?
    Då ansäker du om adotion med hjälp av din sambo. Vänd er till någon jurist för att få hjälp.
  • Sarah83

Och vad gäller om hon är vid liv, men vi vet inte vart. T.ex att hon flytt utomlands på hemlig adress

Svar på tråden Skriva över bonusen på mig?