Fler som väntar på barnbesked från Kina?
Vi väntar på ett syskon via 72-timmars listan. Amerikanerna "skvallrar" om att det kommer läggas in en ny kull med barn den 28/11. Hoppas det stämmer - då kommer kanske det magiska samtalet nästa vecka.
Vi väntar på ett syskon via 72-timmars listan. Amerikanerna "skvallrar" om att det kommer läggas in en ny kull med barn den 28/11. Hoppas det stämmer - då kommer kanske det magiska samtalet nästa vecka.
Åh!! Så spännande, håller tummarna Vi utreds nu, vill också välja Kina och 72-timlistan.....Vilka SN är ni öppna för?, hur länge har ni väntat på BB??
Hoppas det magiska samtalet är nära.
Hej
Trots att vi har adopterat från kina en gång (08) så har jag delvis glömt vad alla förkortningar betyder, hihi.
Tellus1977: Då har ni alltså redan fått ett preliminärt barnbesked? Spännande!! På sistone har de kinesiska myndigheterna tagit så lång tid på sig med LOA men hoppas innerligt att det har vänt nu. Hur länge har ni väntat på LOA så här långt?
Jag tror att vi har "träffats" tidigare i prataomadoption, väntar ni syskon nu möjligen? Vilken organisation adopterar ni via?
Vi adopterar via Barnens Vänner även denna gång o vi har LID 10/10. Tog lite tid innan vi hade allt färdigt med sn-ansökan, runt den 1:e november.
Vi är öppna för rätt många diagnoser men har bett bv titta främst på hjärtebarn. Både jag o vår gosse är hjärtebarn.
Tyvärr tror jag att ni är rätt unika med att få snabbt LOA, Gottelina. Jag önskar det var så för alla nu, men det är det inte.
Hos oss ligger väntan på ca 120 dagar från PA till LOA. De som är inloggade tidigare och varit genom review har fått LOA mycket snabbare än så, men inte de som loggats in under våren/sommaren/hösten.
Vi är på dag 60 idag.
Tellus1977: Kul att vi har samma LID - hoppas vi snart får ett barnbesked o att vi kan åka samtidigt.
Ang ålder är den specifierad till 0-24 månader.
Nu blev jag lite nervös - vad i er ansökan är inte komplett o vad är det för nya direktiv??
Gottelina: Det var verkligen raskt marscherat! Skönt att inte behöva vänta så länge.
När vi fick vår gosse -08 så väntade vi drygt 4 månader från barnbesked, då var det väldigt nytt med onlinesystemet (då 48-timmars) så man hade ingen aning om hur lång väntan skulle bli egentligen.
Är det någon som vet hur långt CCCWA har kommit med översättningarna???
Om man har lid i ex juni är den då översatt??
Hörde att det var översättniningarna som gjorde att LOA tog lite extra tid i somras...
Gottelina: grattis