• Smulpaj

4 månader efter KS, fortfarande ONT!!!

Hej!

Gick igenom ett kejsarsnitt för 4 månader sen och har fortfarande ont i ryggen där de gav ryggbedövningen! Är det normalt?

De sa att de gjort rätt och de kändes ok när de la det. Det jag har ont av är att jag har svårt att sova på mage för det värker i ryggen. Måste då lägga mig på rygg och liksom trycka ryggraden mot madrassen för att det ska kännas bättre. Kan oxå ha ont av det när jag suttit vid köksbordet eller i soffan, känns lite som att "ryggen ska gå av"...

Andra med samma problem? När går det över?????

*kram*        

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Isabelle 110713
  • Svar på tråden 4 månader efter KS, fortfarande ONT!!!
  • Fiyalia

Hade väldigt ont länge efter snittet! Minns tyvärr inte hur länge, men så pass länge att det verkligen började oroa mig och jag undrade om det någonsin skulle sluta. 
    Det gjorde det, tacksamt!!
    Efter andra hade jag inga problem alls. Däremot kan jag överlag känna mig "svagare" i den delen av ryggen. Mensvärken sätter sig där och påfrestningar känns mer där...  

• Smulpaj

Tack att du svarade! Skönt att veta att man inte är ensam för det gör så himla ont ibland!

Någon mer???? 

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Isabelle 110713
  • Happymom

Jag hade så pass ont i själva snittet (hade fått en infektion i såret) att jag inte kände av annan smärta särskilt mycket. Snittet gjorde riktigt ont i ca 3-4 månader. Slutade att känna brännande smärta nånstans efter 1 år och nu efter 1,5 år känner jag knappt av det, men om jag drar i huden gör det fortfarande ont.

En kompis som födde vaginalt hade däremot ont efter ryggmärgsbedövningen i flera månader. Det hade krånglat när de skulle ta den och de hade gjort om det flera gånger.

Svar på tråden 4 månader efter KS, fortfarande ONT!!!