Inlägg från: Bumblebee |Visa alla inlägg
  • Bumblebee

Pergotime utan VUL - är det ok?

Hej!

De gjorde ett VUL innan jag börjad emed Pergotime men sen var jag aldrig på något återbesök. Vi skulle prova i 6 månader och om det inte gav resultat så skulle vi ändra taktik.

Har hört om jättemånga som fått gå på återbesök runt äl för att se att allt står rätt till, är kanske olika beroende på var i landet man bor...

• Bumblebee
    Förväntansfull0406 skrev 2011-11-26 20:19:15 följande:
    Enligt min mening är det sjukt dåligt att INTE göra vul, OM du skulle bli överstimulerad med typ sex ägg och skulle bli gravid med alla? Vad händer då? Jag skulle ALDRIG våga ta pergo utan koll vid äl. Fy fan att behöva reducera foster. Ta dig en rejäl funderare. Båda mina gyn (en privat och en från landstinget) ville göra vul vid äl. Och tänk om det är tvärtom? att du faktiskt inte får några äggblåsor alls? lite onödigt att gå igenom månaders helvete om du inte får ett endaste ägg.

Mycket dåligt av gyn att göra såhär.
    Vilken aggressiv ton du har, har man aldrig ätit pergotime innan så vet man väl inte hur det ska vara???? Ens fertilitetsläkare är väl den man får lita på, då ligger väl felet där och inte hos mig. När man hara försökt få barn i tre år så vill man så gärna få all hjälp man kan.

Ursäkta att jag bara ville tala om hur det har varit för mig!
  • Bumblebee

Jag började äta dubbelkur i mars, gav resultat direkt men slutade i en missed abortion. Nu är jag gravid igen efter två omgångar dubbelkur. Ska på ett tidigt ultraljud i veckan som kommer, fick tvinga mig till det då de inte ville gå med på det. Vill inte hamna i samma jävliga sits som sist, att passera vecka 12 och tro att allt är frid och fröjd och sen få besked att den lilla slutat växa i vecka 9

Svar på tråden Pergotime utan VUL - är det ok?