• Minis

Pergotime utan VUL - är det ok?

Hej!

Jag kommer så småningom (väntar på min mens) att ta Pergotime men min gyn har inte gett tid för VUL. Är det ok? Jag trodde att man gjorde ett VUL för att se om och i så fall hur många ägg som håller på att lossna. Gyn har bara bokat tid för VUL ca en månad efter beräknad VUL för att utesluta att cystor bildats.

Blir orolig. Vill alltså veta om man ska göra VUL under pågående 5-dagarskur med Pergo.

• Svar på tråden Pergotime utan VUL - är det ok?
  • Minis

Tack för ditt svar.

Jo, jag har också läst om många som får komma på återbesök för att kolla hur det står till och det var därför som jag blev orolig. Bor i Sthlm och går hos n privat gyn som för övrigt är väldigt fullbokad - kanske beror på det. Att hon ej kan ge mig en tid då hon inte har tider på kort varsel...

• Minis

Kan man ringa till vilken gyn som helst och be att få komma på VUL på kort varsel tror ni? Om jag skulle ringa första dagen jag får mens och försöka boka till om ca 9 dagar borde de då ha tid?

• Minis

För min egen gyn som jag gått till i 1 1/2 års tid har aldrig tid på så kort varsel, hon henne är det minst 1 mån väntetid

• Minis

Nej, precis, det är inte lätt att veta. Och när jag läst om pergotime på olika infositer på nätet och även i FASS så står inget krav på VUL. Där jag har läst står att det i vissa fall görs VUL. Med det inte sagt att jag tycker att det är bra att göra ett VUL.

Bumblebee: Har du börjat med dina Pergotimekurer än? Hur har det gått för dig?  

Svar på tråden Pergotime utan VUL - är det ok?