• Luullis

Kan man ha sex i sängen när man samsover?

Jag vet att man har många andra platser att ha sex på än bara sängen. Men, vad tycker ni? Kan man ha sex i sängen när man samsover med ett barn? Jag och en väninna är lite oense om det och jag undrar vad andra tänker kring det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man ha sex i sängen när man samsover?
  • lövet2

Hmmm ... för att nu gå in riktigt mycket på detaljer, så har vi alltid lagt barnen på lekfilten i TV-rummet när de somnat på kvällen. I spjälsängen har de ändå sovit så dåligt, och ensamma i dubbelsängen känns lite farligt. När vi då har lagt oss, så har vi kunnat lämna kvar babyn sovande i TV-rummet (vägg i vägg med sovrummet), och så har vi burit in babyn till oss när vi varit redo att sova!

• whitetrach86

för mig beror det lite på åldern, hade det nästan varje gång när dottern var bebis (upp till 6månader) sen efter att vi börjat lägga henne i spjälsängen så kändes det fel att ha sex om hon någon gång skulle ligga i våran säng.
    Så skulle säga att min gräns går runt 6 månader  

• Anonym (...)
    Beror på hur gammalt barnet är. 
    Är det en bebis, så visst. Är barnet lite äldre och mer medveten om omgivningen, så nej.
  • Rocket Mania

Måste säga att det beror helt på barnet. Vår 3 åring sover verkligen stenhårt och man skulle rent hypotetiskt kunna ha sex med det barnet jämte. Vi brukar dock flytta på barnet i fråga.

• Anonym

Varför skulle man inte kunna ha sex i sängen? För ni menar väl inte att ni har sex medan barnet sover bredvid? Eller?

• whitetrach86
    Anonym skrev 2011-11-26 23:51:03 följande:
    Varför skulle man inte kunna ha sex i sängen? För ni menar väl inte att ni har sex medan barnet sover bredvid? Eller?
    det är ju det samsova betyder...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-26 23:51:03 följande:
    Vad tror du samsova betyder?
  • La Lola

Kan man säkert men jag har aldrig haft det o kommer aldrig ha.
    Kommer aldrig ha sex med nån där ett barn finns närvarande i rummet överhuvudtaget.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rosastjärna

Nej jag skulle aldrig ha sex med mina barn eller bara ett barn i sängen, aldrig.
    Jag vill ha ordentligt sex, kunna njuta till max och bara tänka på min partner och inte barnet som ligger och skumpar brevid.

Svar på tråden Kan man ha sex i sängen när man samsover?