Inlägg från: sirisdotter |Visa alla inlägg
  • sirisdotter

Vab för deprimerad tonåring?

BUP  uppmanade mig att sjukskriva mig för tonårsproblem hemma.   (Tyckte då  att det var ett jättekonstigt förslag och gjorde det aldrig.    Det kanske hade varit bra.)

• sirisdotter
    Babyystar skrev 2011-11-27 02:31:47 följande:

Min mamma fick sjukskriva sig för att vara hemma med mig när jag var 15 år och deprimerad.

Hjälpte det?
  • sirisdotter
    ulfina skrev 2011-11-28 22:27:44 följande:
    Hej Sirisdotter, det är sant som du säger, att det påverkar ju hela familjen... Hur gick det för dig? Hur mår tonåringarna nu? Jag är ensam med två tonåringar och en hund, förstår inte hur man ska få ihop allt... panik att lämna en 16 årig dotter hemma på morgonen när hon bara gråter och vill dö. Ska man klara en arbetsdag då?
    Fan ibland tycker jag vårt samhälle har blivit så ohumant! Eller inhumant eller vad det heter. Omänskligt och hårt.
    Den tiden är historia nu -  och det gällde  inte  precis  tonårsdepression  som jag uppfattade situationen.   Jag klamrade mig fast vid jobbet,  som gav mig en annan roll,  en krycka i mitt fall.   Hade dock ingen hund,  bara  sex katter hemma (varav  fyra osålda  ganska stora kattungar).    Flydde till jobbet..   Kanske tonåringens och min relation hade kunnat förbättras  då om jag vågat  varva mer och stannat  hemma en period.

Nu har vi bättre relation än jag vågat hoppas -  dock känns den skör.
Svar på tråden Vab för deprimerad tonåring?