Inlägg från: Blomman123 |Visa alla inlägg
  • Blomman123

    Ruvardag 4, flera i närheten?

    Hej! Jag gjorde en frysåterinföring i tisdags, och jag tycker redan det är jobbigt att vänta , att man är så otålig!!! Jag känner ingenting, vilket inte är så konstigt kanske . Två veckor sa de att jag skulle vänta. Antar att det inte tjänar något till att testa tidigt, för man kan väl få falskt plus eller?

  • Blomman123
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-08 19:02:12 följande:
    Om du inte tagit ÄL-spruta kan du inte få "falskt plus".

    Däremot kan du få plus före TD som sen är borta på TD (dvs tidigt MF/kemisk graviditet), det har tyvärr hänt mig två gånger...
    Det var inga hormoner alls den här gången, bara ett fryst embryo på plats. Fy vad jobbigt med att få ett plus och sen är det borta! Har du något på gång nu? (förlåt, jag har läst tråden, men har inte lagt alla namn på minnet)
  • Blomman123
    Hjärtefröjd skrev 2011-12-08 20:47:16 följande:
    Ja precis, det är frysåterföring. Det är 10 dagar sedan återförandet (RD 0). Jag kommer nog att testa på lördag eftersom vi ska på fest på kvällen. Har även BIM på lördag så det resultat jag får då litar jag på...
    Jag håller tummarna! Jag får nog vänta ett par dagar till .
  • Blomman123

    Grattis sjöglimt! Jag håller tummarna för oss andra. Dagarna går bara så grymt långsamt innan man får testa

  • Blomman123
    finski skrev 2011-12-11 12:05:32 följande:
    Hej alla!

    Är på RD 8 och testade svagt plus RD6 som sen blivit starkare 7 och 8. Vill ju inte riktigt ta ut segern i förskott, man vet liksom inte vad som händer innan testdag, har testdag på onsdag 14/12. Känns som att man håller på att bli knäpp.
    Mmm, förstår vad du menar ! Men grattis till svaga plusset! Hoppas det är ett riktigt starkt plus när du testar på onsdag!
  • Blomman123
    elilin skrev 2011-12-12 17:49:17 följande:
    jag plussade rd 8 men tror ju de e ganska tidigt, så hoppas att de blir pluss nästa :) när hade du tänkt testa nästa gång ?
    Jag får väl hålla mig tills det är dags på riktigt att testa , alltså en vecka kvar!
  • Blomman123
    iväntanpådig skrev 2011-12-13 06:11:34 följande:
    Blomman123 tror inte du ska misströsta för dit - RD6 känns som jätte tidigt att ge utslag för graviditet.. Hur gammalt embryo har du? 
    Jo, det var ju för tidigt att testa, men man är ju så nyfiken . Vet inte hur man räknar ålder på embryot, men tror det var två dagar innan nerfrysning, sen ett dygn efter upptining, sen var insättning, 8 celler stor tror jag .
  • Blomman123

    RD dag 10 i morgon, är det någon idé att testa tro? Jag skall ut på middag och det skulle vara bra om man visste, så att man vet vad man skall dricka till maten

  • Blomman123

    Tack! Nu är det bara att hålla tummarna att allt går vägen hädanefter också! Tre månader tills "värsta" faran är över!

  • Blomman123
    vrålapan skrev 2011-12-19 16:18:43 följande:
    Nu har tiden gått, omän långsamt, och ruvardag 4 är förbi. Idag RD10. Hopplöshetoch förtvivlan blandas med förhoppning och eufori. Det kan ju vara jag som får ett glatt besked i julklapp - men, det kan lika gärna vara jag som får stå med gråten i halsen och försöka ta för mig av julbordet trots att aptiten är spårlöst försvunnen. Min sambo är lungn som en filbunke, övervakar mitt mat och dryckintag och säger att jag ska vara uppmärksam på vad jag äter. Han tror. Jag tvekar... 
    När skall du testa? Jag testade på dag 10, men skall testa i morgon också (då de sa åt mig att testa egentligen ).

    Jag håller tummarna för dig! 
  • Blomman123
    vrålapan skrev 2011-12-23 08:16:42 följande:
    Jag har testat Plus RD 14 idag. Jag förstår det inte riktigt ännu, men stickan var tydlig - det är ett plus där. Vi ska bli föräldrar... SkrattandeSolig
    Grattis!!!
Svar på tråden Ruvardag 4, flera i närheten?