• Cicek

Att vara ung förälder!

Vi var 17 när vi fick vår son och har väldigt sällan fått negativa kommentarer faktiskt, tror det beror på ens inställning och vad man väljer att se. Jag har varit föräldrarepresentant på dagis och har haft bra kontakt med alla föräldrar. Vi har träffat hans dagiskompisars föräldrar och varit på middag hos dem osv, då har de ofta varit 35-40 och uppåt men det har fungerat bra. Sonen fick en brännskada när han var 1, det var aldrig någon som reagerade över att vi var så unga då och att det skulle varit vårt fel på något sätt. Vi har nog snarare fått vääääldigt många positiva kommentarer faktiskt. Det vi HAR fått är kommentarer som "oj, jag trodde du var hans syster!" men det tar jag inte illa upp av? Det är väl inte så konstigt, och inget illa menat.

• Cicek
    Sweetmanda skrev 2011-11-28 20:14:30 följande:
    Vet hur du känner dig, och fast man inte vill ta åt sig så gör man ju det. 

Min son ramlade ut vagnen i bussen för ett tag sedan, för att jag glömt att spänna fast honom. De blev så himla stressigt, han skrek och var sur- bussen kom, massa folk o ja jag glömde bort mig helt enkelt! Så han ralmade ur vagnen och fick världens blåtira och skrap märke på kinden.

Dagen efter var vi på ÖF och de var någon som frågade vad som hade hänt. Jag svarade ärligt och självklart är de nån jävla morsa som säger högt o tydligt: OH GUD VAD HEMSKT! DE HADE DÅ AAAAALDRIG HÄNT MIG!
    Men neehe, bra för dig att du är en sån perfekt mamma då enbart för att du är 30+.

Otroligt störande och fast jag inte borde, tog jag åt mig. Har inte varit där sen dess..
    Nu väntar jag dessutom mitt andra barn och är bara 19 år, väldigt planerat och välkommet :)
    Men andra tror ju säkert annat. 
    Såna morsor borde bli portförbjudna från ÖF, men hon kanske inte menade att du var ung utan bara att hon var en allmänt bättre mamma haha, finns ju många sådana ;)
  • Cicek
    Sweetmanda skrev 2011-11-28 20:24:13 följande:
    Jo men just hon hade när vi kom dit frågat hur gammal jag var och tittat snett på mig, sen fnyste hon bara till svar när jag sa 19 och gick därifrån. Så jag misstänkte redan från början att hon var lite stroppig. 

Nu i efterhand så tycker jag mest synd om henne :P. Stackarn som inte har bättre för sig än att behöva häva sig själv inför mig liksom!  
    Nä men man får skita  i sådana. Det kommer alltid finnas folk som ser ner på en, om inte för att man är ung så för att man är invandrare, för att man har en viss religion, för att man bor i ett visst område, för att man lämnar sina barn på dagis ELLER för att man inte gör det, för att man är gift, för att man INTE är gift, för att ens barn går på en viss fritidsaktivitet.. Man förstör för sig själv om man lyssnar på sådana människor. Synd bara att DU inte gick tillbaka till ÖF (vilket jag dock förstår, man känner sig ju inte direkt välkommen) när det var HON som betedde sig som en idiot :(
Svar på tråden Att vara ung förälder!