Att vara ung förälder!
Tonx skrev 2011-11-29 19:10:39 följande:
Det känns som att många unga gnäller över saker de inbillar sig.Jag har aldrig stött på problemen som verkar vara såå vanliga. Jag menar, jag har ändå varit mamma i 6 år, har två ungar och var 19 med första, OM det nu är så att "folk" har så otroligt mycket fördomar, borde jag inte ha stött på någon? Jag har ju inte precis suttit inlåst under tiden.
Eller jo, jag har stött på en person som faktiskt sagt att "Ja, unga föräldrar, det slutar alltid med att det är mormor och morfar som får uppfostra barnen!"
Denna människa var deprimerad och bitter och kritiserade alla.
Nej, det mesta ligger nog hos en själv, och om man nu blir behandlad som ett barn så kanske det är för att man beter sig som ett?
Är själv 20 år och har en dotter på 2 år. Har aldrig stött på en enda kommentar eller snea blickar!
Inte av äldre iallafall, någon gång av de i min egen ålder. Men alla som är äldre än mig som man möter ute är alltid positiva och glad emot mig och min dotter. Trevliga föräldrar i lekparken och på förskolan, ja vart vi en går!
Och så tycker jag nog också att det är lite väl mycket av en fördom att säga att äldre föräldrar bara sitter och kollar på medans sina barn leker?
Har upplevt hur många som helst som har minst lika mycket energi som mig även fast dem kanske är 10-15 år äldre!
Unga föräldrar måste sluta gnälla och de som får snea blickar och kommentarer måste vända ryggen till och inte ta åt sig!