Grazzy skrev 2011-12-02 12:27:27 följande:
Återigen.. fördomar! Tråkigt. Varför tror du alla yngre föräldrar är så för? Här hemma äts inte ens godis knappt. En dag i veckan (fredagar inklusive läsk) annars, ingenting! Och vi hittar på aktiviteter som badhuset, lek i lekparken eller lång promenader dagligen tex. Alla är inte soffpotatisar som du beskriver här!
För övrigt så brukar jag se det såhär, äldre med barn som ser på tok för gamla ut för barn, stirrar jag ut lika mycket och har mina egna tankar runt, det stör mig mer att kvinnor närmare 50 har småbarn än en 15 åring. Hade jag varit 40 år med mitt första barn, hade jag antagligen stirrat mig blind på 14 åriga tjejer med barnvagn också, det har alltså med sin egen ålder att göra. Alla är väl lite ego antar jag och tänker man är bättre en den andra generationen med småbarn.
En första gångs förälder, 15 som 30, är lika oerfarna när det gäller första barnet så varför kasta skit på varandra för en siffra?
Skillnaderna är att 30+ ser 20- som omogna och outvecklade. Detta stämmer inte alls på alla!
Vissa mognar helt enkelt tidigare än normalt av olika anledningar. Sen är det upp till var och en yngre att visa omgivningen att man visst kan ta ansvar och bete sig moget och ta hand om ett barn.
De flesta stirrar inte alls, när man har mognat. Varför gör du det? Varför inte koncentrera dig på ditt eget liv?