Inlägg från: Kattdamen |Visa alla inlägg
  • Kattdamen

Att vara ung förälder!

Det är lite trist vilka fördomar du har.

• Kattdamen

Men du ts, det måste väl vara helt okej att folk har fördomar gentemot dig, när du har det mot andra?

• Kattdamen
    MalinTherese skrev 2011-12-01 23:02:28 följande:
    fast nu är det ju så att jag säger inget för intet, utan jag har stött på många som varit emot min graviditet och många som har gjort saker riktat på mig. 
    känner många unga mödrar och fädrar som har stött på detta..

jag drar inte alla över en kant, men det finns hemskt många som har varit sådana mot mig.. och har inte andra upplevt de så fine..  
    Du påstår att man orkar mer och leker mer som ung förälder. Fördomar. Varför är det okej för dig att ha fördomar om äldre, men inte de om yngre?
  • Kattdamen
    Grazzy skrev 2011-12-02 12:27:27 följande:
    Återigen.. fördomar! Tråkigt. Varför tror du alla yngre föräldrar är så för? Här hemma äts inte ens godis knappt. En dag i veckan (fredagar inklusive läsk) annars, ingenting! Och vi hittar på aktiviteter som badhuset, lek i lekparken eller lång promenader dagligen tex. Alla är inte soffpotatisar som du beskriver här!

För övrigt så brukar jag se det såhär, äldre med barn som ser på tok för gamla ut för barn, stirrar jag ut lika mycket och har mina egna tankar runt, det stör mig mer att kvinnor närmare 50 har småbarn än en 15 åring. Hade jag varit 40 år med mitt första barn, hade jag antagligen stirrat mig blind på 14 åriga tjejer med barnvagn också, det har alltså med sin egen ålder att göra. Alla är väl lite ego antar jag och tänker man är bättre en den andra generationen med småbarn. 
    En första gångs förälder, 15 som 30, är lika oerfarna när det gäller första barnet så varför kasta skit på varandra för en siffra?
    Skillnaderna är att 30+ ser 20- som omogna och outvecklade. Detta stämmer inte alls på alla!
    Vissa mognar helt enkelt tidigare än normalt av olika anledningar. Sen är det upp till var och en yngre att visa omgivningen att man visst kan ta ansvar och bete sig moget och ta hand om ett barn.    
    De flesta stirrar inte alls, när man har mognat. Varför gör du det? Varför inte koncentrera dig på ditt eget liv?
  • Kattdamen
    MalinTherese skrev 2011-12-03 12:19:45 följande:
    När har man mognat då? 
    Att mogna definieras ju olika av alla.  
    Är man mogen stirrar man inte på folk.
  • Kattdamen
    MalinTherese skrev 2011-12-03 12:21:08 följande:
    Dessutom skulle jag vilja veta varför du ber andra koncentrera sig i sitt eget liv när du har så höga tankar om mitt? :)
    Vad pratar du om egentligen?
  • Kattdamen
    Grazzy skrev 2011-12-04 11:20:16 följande:
    Ursäkta! Vart har du baserat den teorin på om jag får fråga! Dummaste jag hört! Folk stirrar oavsett ålder, behöver inte va elakt sätt, utan mer kanske förundrande eller intressanta blickar. Så du stirrar inte på någon på stan altså för du är "mogen"? Tycker mest du kommer med bittra inlägg här på FL av vad jag sett och det är ju oerhört moget verkligen. Mest handlar det om unga föräldrar du gillar att gotta dig i har jag märkt... skumt i och med att du säger du är mogen och inte stirrar på folk oavsett anledning. Vad har mognad med titta på andra folk att göra? Herregud, jag stirrar på alkisar, gamla/unga föräldrar, unga främst för jag vill jämföra och är intresserad av hur deras liv med deras barn är, gamla föräldrar för dom är hele enkelt FÖR gamla för barn i min mening, jag stirrar på folk med konstiga kläder, ja allt! Och då är jag omogen enligt dig? Ta och ge dig!
    Det är tecken på omognad. Att lägga märke till folk är en helt annan sak än att stirra på dem.
  • Kattdamen
    Grazzy skrev 2011-12-04 11:16:15 följande:
    Varför har du en sån bitter attityd? Om du själv är ung så borde du väl själv förstå vad TS menar i den här tråden och inte komma med bittra inlägg som inte ens stämmer överrens med majoriteten! Är man förälder rör man minsann på sig tror jag allt och inte bara sitter med choklad asken i famnen så fort barnen lagt sig tex. Det man äter själv, det lär sig barnen att tycka om så enkelt är det. Och dessutom, jag tycker mer 30+ är tjocka i dagens läge om jag ska vara ärlig. Har inte sett EN ENDA förälder som är ung som närmar sig 200 kg strecket.
    Det är inte många som väger så mycket. Och övervikten har ökat bland unga människor.
Svar på tråden Att vara ung förälder!