Lindade barn
det finns nagot som heter pukning som är en metod att linda ett barn. det gör man för att ett barn är vant vid den ganska tranga plats den varit pa i 9 mander och det har en lugnade efekt för att barn att ha nagot tätt lindat runt sig.
det finns nagot som heter pukning som är en metod att linda ett barn. det gör man för att ett barn är vant vid den ganska tranga plats den varit pa i 9 mander och det har en lugnade efekt för att barn att ha nagot tätt lindat runt sig.
det negativa är ju att barnet hindras i sin rörelse och att det inte vänjer sig vid att det inte är trangt längre. sen handlar det ju lite om om hur ofta man väljer att lägga barnet lindat.
här är en vidio över hur puckning gar till
här i tyskland används sa kallade pucksäckar gärna i vagn eller bilstolar för att det är mysigt och lugnande för barnet. över natten har man särskilda sovsäckar som man använder som minskar risken för psd.
för övrigt har jag ett jätte gulligt mönster pa en pucksäck till bilbarnstoll vagn eller liknande om mangn vill sy en själv (bara att pm mig eller skriva i gästboken sa delar jag med mig)